Gå til innhold

Hvor kjøpe s60 R-motor?

Ranger emnet


TG opel

Anbefalte innlegg

En kamerat av meg er ute etter en motor fra en Volvo S60 R.

Han hadde hørt noen rykter om at det gikk an å få tak i noe slik fra sverige til en overkommelig pris. Derfor lurer jeg på om noen her vet det??

 

Altså... Hvor få tak i en Volvo S60R-motor billigst mulig?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å oppnå 450 hk vil jeg tro listen over nyanskaffelser ser omtrent slik ut (prisestimat i parentes):

 

-Turboaggregat (15000)

-Råder (15000)

-Dyser (5000)

-Eksos (5000)

-Intercooler (5000)

-Koppling (5000)

-Omprogrammering (5000)

Sum: 55000,-. Dette bør så ganges med to så er man der...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

maks effektuttak på en orginal s60r motor er 550hk ifølge en på utviklingsavdelinga til volvo. det var det de klarte å tyne ut av den før det ble skummelt når de testa den før lanseringen.

driftsikkerheten var riktignok under all kritikk, og de gutta trenger ikke å knekke noen koder på elektronikken for å jazze opp motoren......

 

skal du derimot ha en driftsikker effektøkning bør du ta kontakt med mte/tme i gøteborg, da de var de eneste som volvos egne på utviklingsavdelinga gikk gode for på det svenske trimmarkedet.

tror de har noen gode kontakter innover i systemet der i gården.

de kan svare på alle spørsmål om hva de mener er forsvarlig før det begynner å bli dyrt!

biler jeg har: 945(-95), 2 x 245(-85,-88)

biler jeg har hatt: astra, 242, 2x 245, 3x boble, 2 x saab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår