Gå til innhold

problemer med å få ut låsesylinder

Ranger emnet


spurv

Anbefalte innlegg

Hepp.

 

Har et problem på min Passat 99modell sedan. Skal skru ut låsesylinderen. Greit nok, det er bare å ta ut en propp og bruke rett verktøy, men problemet er, skruen har rusta, og med mine "enorme krefter" har jeg klart å ødelegge sporene hvor eventuelt "bitts" skal settes inn.

 

Noen tips på hva jeg kan gjøre? utrolig hvor vanskelig ting skal være :). Kan legge ut bilde senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du er klar over at det er torx-T20 bits

du må bruke.

Men du kan prøve å borre et rett spor slik

at du kan bruke et stort flat skrujern.

 

Ja da :D.. har tatt ut på sjåførsiden.. så her har jeg fulgt boka ;)... skal se litt på det.. er litt vanskelig å komme til.. eventuelt få "mekkarn" min som jobber på mercedes til å se på den. Han som skal skifte bremseskiver og klosser.. samt sette på koni dempere/"fjører" med 35mm senk!! :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så synes jeg det er vanskeligere å få festet

låsesylinderen enn å løsne den.

Har selv en -97 mod som jeg plagdes med å få

skrudd torx skruen på plass igjen, uten at låsemekanismen

datt løs.

Er usikker på om dette bare gjelder -97 modellen.

Vet at de byttet ut selve sylindereb i sendere modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. du sa i den andre tråden at du skulle dempe døra..

mener du å lyddempe den?

 

Brownbread, fåes hos http://www.morel.no , tror det er gode priser på det nå. Betalte 2000kr... MASSE!. jeg demper med 2 lag på ytterdøra, skal legge 1 lag på plata imellom også. Masse på rullen igjen.. dvs, det er 2 ruller i pakka.. jeg er vel ikke halvveis på rull 1 engang :D.

 

Finnes kanskje bedre til å dempe ytterdøra.. men detk oster også litt, sjekk ut http://installbay.no/index.php?cPath=67_73

 

Tror dette også er VELDIG bra :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår