Fjellvang Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Hei! Trenger noen tips om hvordan jeg skal koble opp M46 kassa mi slik at overdriven funker.. Disse kommer ut av girstanga: Denne ligger under girkassa, der ene pluggen er jordet i kassa, den adre skal hvor? Denne pluggen har vel også noe med overdriven og gjøre, men hva? Takker for nyttig info :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Har du OD-releet? Er vanligvis blått, med 5 stikker... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 uvisst..tror ikke det..fikk ikke noe med girkassa værtfall.. Må sjekke i morra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tæffen Skrevet Juli 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Den oppe på høgre side av kassa er ryggelys. Så her skal ryggelyskabelen inn Oppe til Høgre er 4girskontakta. hugsar ikkje i farten kva farge som skal dit. Bak på den elektromagnetiske brytaren som er jorda i kassa (Slenoidventil) skal gul ledning innpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juli 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2007 Den oppe på høgre side av kassa er ryggelys. Så her skal ryggelyskabelen inn Oppe til Høgre er 4girskontakta. hugsar ikkje i farten kva farge som skal dit. Bak på den elektromagnetiske brytaren som er jorda i kassa (Slenoidventil) skal gul ledning innpå. Korsn gul ledning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Korsn gul ledning? En gul ledning fra OverDrive(5'te giret)-rellèet... som du IKKE har, og som du trenger for at det skal fungere skikkelig :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjellvang Skrevet Juli 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Releet blir bestil lamme resten av delan æ mangla.. Nån som har kopplingskjema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Releet blir bestil lamme resten av delan æ mangla.. Nån som har kopplingskjema? Koblingsskjema står i Haynes-manualen.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 hadde prøvd meg på et vanlig rellè jeg...sikkert fint med OD uansett gir;) Men da må man ha et rellè med "holde"-funksjon da. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Juli 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2007 Hørt no greier om at man fjerner jordinga på denna kassa så har man od på alle gira? noen som har vært borti detta? Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Hørt no greier om at man fjerner jordinga på denna kassa så har man od på alle gira? noen som har vært borti detta? Hjelper ikke å fjerne jordinga, men 4-gear bryteren må legges til jord. Noe som ikke er å anbefalle, da det er lett for å glemme å koble ut OD, og hvis bilen rygges ryker OD-enhet. BCB selger OD-releer. Fordel å bruke dette, da man trykker en gang på impulsbryteren på gearspaken for å legge inn OD, og en gang til for å legge ut, dessuten vil OD koble ut automatisk når gearspak føres ut av 4-gear. Dette er ikke mulig å få til med vanlig "lys"-rele... Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Juli 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2007 Hjelper ikke å fjerne jordinga, men 4-gear bryteren må legges til jord. Noe som ikke er å anbefalle, da det er lett for å glemme å koble ut OD, og hvis bilen rygges ryker OD-enhet. BCB selger OD-releer. Fordel å bruke dette, da man trykker en gang på impulsbryteren på gearspaken for å legge inn OD, og en gang til for å legge ut, dessuten vil OD koble ut automatisk når gearspak føres ut av 4-gear. Dette er ikke mulig å få til med vanlig "lys"-rele... selvsagt går det å få den til å koble ut med et "vanlig" lysrelè (m/ holdefunksjon) når du tar den ut av 4'e gir. Det er bare å gjøre at bryteren på 4'e giret bryter hovedstrømmen til OD-enheten når den føres ut av 4'e... og wolla, så har du "vanlig" revers, 1,2 og 3 gir. Dog, når du setter den i 4'e igjen, uten å trykke på OD-knappen først...går du RETT fra 3'e gir til 4'e+OD (altså 5'te) Men...orginalt er selvsagt litt mer "ordentlig" :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.