Gå til innhold

Ekstra-lys ?

Ranger emnet


mobpedersen

Anbefalte innlegg

hei, har hørt mye fram og tilbake angående ekstra langlys.. noen som vet konkret hva reglene er ? har en king cab med 2 langlys i kufangern, men vil også montere i veltebøylen på lasteplanet! har hørt noe om at det er ulovelig, men er det riktig når trailere kjører med 6-8 av de i fronten ?

22" Mak G-Five all the way....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antall: Inntil 4 ekstra, dvs. 6 totalt for N3 kjøretøy.

Krav til lysstyrke: Den største lysstyrken for samtlige lykter for fjernlys som kan lyse samtidig (tillatt med vendebryter), må ikke overstige 480 lux.

Husk at ganske mange monterer ekstralys uten å tenke på reglene, så ikke alt du møter på veien er lovlig.

 

(med forbehold om at jeg surrer) :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil 4 ekstra, dvs. 6 totalt for N3 kjøretøy.

 

(med forbehold om at jeg surrer) :)

Du surrer litt.

 

Totalt kan man ha 4 fjernlys. Hvis man kobler ut de originale fjernlysene, så kan man ha 4 ekstra-lys.

 

Man må ha partall antall lys, altså 2 eller 4. 3 stk er ikke lov, uvisst hvorfor.

 

En jeg kjenner ble stoppet i promillekontroll. Derifra fikk han med seg 2000 kr i forelegg for uregelmenterte langlys.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du surrer litt.

 

Totalt kan man ha 4 fjernlys. Hvis man kobler ut de originale fjernlysene, så kan man ha 4 ekstra-lys.

 

Man må ha partall antall lys, altså 2 eller 4. 3 stk er ikke lov, uvisst hvorfor.

 

En jeg kjenner ble stoppet i promillekontroll. Derifra fikk han med seg 2000 kr i forelegg for uregelmenterte langlys.

Før 9 på morraen surres det litt.. :P

Det jeg skrev (som du quotet) stemmer i og for seg, da N3 er lastebil over 12tonn, og da er reglene 6 totalt med 480 lux.

 

På personbil (som var det han ville vite :P), er det som du skriver 4 som er maks. Maks lux/lys er vel 480/100%. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår