Gå til innhold

Bilimport fra USA

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å importere en bobil fra USA,men så er det noen små ting jeg lurer på.Er det noen som har noe formening hva det evt.vil koste å få en så stor bil over dammen,jeg hadde tenkt en bil på 27-32 fot og da snakker vi en vekt på 4500+kg.Er det dyrt å få evt et firma til å hente bilen,jeg ser at de fleste på E-bay ønsker kun å selge til USA/Canada men er behjelpelig med leveranse og jeg har hørt at du kan "kjøpe"midlertidig adresse i USA så det burde ikke være noe problem.

Og en sisste ting,jeg sjekket opp avgiftene staten skal ha og ble for en gang skyld positivt overasket at avgifter på bobil er langt lavere enn på personbil og at det var noe forsjell i avgift på bensin vs diesel da er spørsmålet.Det er lettest å få tak i en bil med bensin motor hvis jeg tar inn en bil og betaler moms på den og bygger den om til diesel i Norge må jeg betale avgift på bensin motoren eller kan jeg slippe litt billigere med å betale avgift på diesel motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min efaring er at de fleste selger til Europa selv om de har krysset for bare USA dersom du sender en henvendelse og spør og forklarer litt på forhånd.Så lenge de får sine penger spiller det jo liten rolle for dem.

Bobiler har vel 23% av personbilavgiftene mener jeg å huske? Men vær sikker på at du har oppdaterte opplysninger, mener de endret på noe regler her 1 Januar i år.

Hvis du øker effekt eller motorvolum innen 10 år etter at den er importert skal du nok betale litt avgifter.

Kjøp en diesel! De er skikkelig tørste med bensin og selv om du monterer gass må du regne minst 3 liter gass på milen.

Han her har importert et par bobiler fra USA: Knut 92427231

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår