Gå til innhold

Fas 2 fangere på Fas 1

Ranger emnet


oysts

Anbefalte innlegg

Passer fangerene fra Fas 2 direkte på Fas 1?

 

Jeg har lest minst 100 tråder angående dette spørsmålet på x40nordic forumet men finner både ja og nei som svar!

 

Jeg har en formening om at bakfangeren skal passe rett på men at frontfangeren er litt for "kort"? Slik at når den er riktig fremme med frontlysene så er den ikke lang nok til å nå helt bak til hjulbuen...?

 

Noen som har testet?

 

Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man bare trenger å bytte blinklysene, ikke hovedlyktene.

 

Hm.. *tenketenke* Mener det var Forskjell på hovedlyktene også. Men uansett må man bytte skjermer.. Det blir fort dyrt for nye kjermer, nye blinklys, grunning/lakkering av skjermer.. :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være noe problem å ha fase 2 fanger på fase 1 bil. trenger da vel ikke å skifte noe som helst. Har snakket med flere som har gjort det, og Volvo selv sier det ikke er noe problem, da festene er 100% like. Det som er forskjellen er skjermene, dette pga. av at blinklysa på fase 1 (eller 2) er lengre. Men det har ikke noe med fangeren å gjøre.

Hyundai Coupe 2003 1.6 FX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Såvidt jeg vet:

 

-Lykter fra fas1 og fas2 går om hverandre (med litt ledn.mikk i verste fall)

-Blinkers går IKKE om hverandre pga skjermene(???)

-Fas2-fanger passer altså bare sammen med fas2 skjermer

 

Panseret er jeg litt usikker på, men er temmelig sikker på at det og bare passer sammen med fas2 skjermer og fanger. Logikk. ;)

 

 

Vi og har (faktisk ganske konkrete) planer om å kjøpe en rævkjørt fas2 V40 fra söta bror og bygge om. Har da planer om å ta frontfanger, panser, og skjermer fra fas2-en og sette på. Deretter kjøpe lykter og blinkers av noe slag, samt cat-killers under fas2-fronten.

 

Får kanskje begynt på denne siden av året, men blir neppe ferdig før kalenderen viser 2008. :/

 

 

Innvendinger?

Mvh

Dan

 

"Never underestimate the power of dumb people in large groups"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår