le0n Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Har snakket med noen kompiser som kjørte Passat med 1.8 T. motoren tideligere, og de hadde skrudd opp turbotrykket noe på disse motorene og mente det gikk fint.. Har jo selv denne motoren (dog med 180 hk) , den er chippet og så vidt jeg vet så kjører jeg med orginalt trykk på orginal turbo. Muligheter for og skru opp trykket på disse uten og risikere og ødelegge motoren? Hvilket trykk er det på turboen min orginalt egentlig, noen som vet? Bilen det er snakk om er en Audi TT 180 hk fwd... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hassa Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Har snakket med noen kompiser som kjørte Passat med 1.8 T. motoren tideligere, og de hadde skrudd opp turbotrykket noe på disse motorene og mente det gikk fint.. Har jo selv denne motoren (dog med 180 hk) , den er chippet og så vidt jeg vet så kjører jeg med orginalt trykk på orginal turbo. Muligheter for og skru opp trykket på disse uten og risikere og ødelegge motoren? Hvilket trykk er det på turboen min orginalt egentlig, noen som vet? Bilen det er snakk om er en Audi TT 180 hk fwd... Hvis motoren er chipet, så er det nok ganske sikkert ikke orginalt trykk du kjører på. For det er der effekten av chippingen ligger, i hvor mye luft turboen klarer og suge til seg,sammen med bensin mengden selvfølgelig. Men jeg lurer også på om det er mulig og skru opp trykket litt, jeg kjører uten chip nå.Sparer til steg 3 hos bsr, men nå går det endel penger til ferie osv. så hadde ikke gjort meg noe å få litt gratis effekt, uten å få tennings bank. Siter - 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo BSR Steg 3. * 87mod. Bmw E30 325 Tic * 87mod. Honda Prelude 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Hvis du har en 180 hesters originalmotor og den er chippet til 225hk?? (eller hvilket chip du har) så burde vel turbotrykket være oppjustert i forhold til chipen.. er ikke noen vits i å skru opp trykket mer enn chipens åpningstider (bensinmengden)på dysene og tenningskurven greier.. da får du bare tenningsbank! kan jo fikle med bensintrykket,men det blir ikke optimalt og er vel ikke så mye mer å gå på når det gjelder turboen heller.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Juli 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Okay, bilen er chippet MTM chip og er bremset til 210 hk.. Men da tror ikke jeg at jeg skal begynne og fikle noe mer, tar ikke noe sjangser med motoren:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.