Gå til innhold

Ulyd i stereo, sjekkliste?

Ranger emnet

Burny

Anbefalte innlegg

Har kobla opp anlegg i bilen nå, kjøpt nesten alt helt nytt og gledet meg til og høre på lyden.. Men når jeg skrur på lyden kommer det bare det mest sinnsyke ulyden (støy) .

Har lagd Signalkabler, Phonokablene og remote kablene på ene siden av bilen, og strømkabelen på andre siden..

-Har sjekka jordingspunktet, testa fler steder, så tror ikke det er det som er problemet.

-Har sjekka alt av koblinger og testa om hverandre, tror ikke det er feilen heller..

Så lurer jeg på om kanskje phono kablene ligger feil? At de ikke går sammen med remote kablene og signalkablene fra frontsettet? Hva tror dere, kan dette være problemet? Skal teste og ta phono kablene utenom og sjekke imorra, funker det ikke da river jeg alt ut og selger alt igjen..

Har dere noe "sjekkliste" for ulyd/ujording?

Takker for hjelp, da jeg ikke engang kan forestille meg Follo-Stavanger uten musikk..: rolleyes

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalkabel og phonokabel er det same.

Du meiner nok høgtalerledning der du skriver signalkabel.

Du kobler vel selfølgeligt vekk jordingen på batteriet når du kobler opp bilstereoen! (ellers kan både det eine og det andre ryke)

Har du sjekket opp jordingen på spilleren?

Legg opp skikkelige strømkabler til spiller viss du ikkje har gjort det!

Har du skikkelige signalkabler?

Gi litt info om utstyret du har.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalkabel og phonokabel er det same.

Du meiner nok høgtalerledning der du skriver signalkabel.

Du kobler vel selfølgeligt vekk jordingen på batteriet når du kobler opp bilstereoen! (ellers kan både det eine og det andre ryke)

Har du sjekket opp jordingen på spilleren?

Legg opp skikkelige strømkabler til spiller viss du ikkje har gjort det!

Har du skikkelige signalkabler?

Gi litt info om utstyret du har.

Kobler vekk jordingen fra batteriet? Er du gal? Resten av bilen trenger vel den jordingen også for at bilen skal funke.. Men hvis jeg misforsto og du mente, at jeg kobler opp anlegg, så har jeg såklart ikke koblet strømkabelen til batteriet.. Den setter jeg alltid på tilslutt:)

Jordingen på spilleren er bra, var iallefall det før jeg begynte.

Utstyret er:

-Pioneer spiller, ukjent modell.

-Focal frontsett. (fulltone, med midtdiskant)

-Alpine Type S 6*9

-Audiobahn 2*12"

-DLS 4-kanals forsterker til subbene

-Blaupunkt 800W 4-kanals til frontsett og 6*9

-Kondensator, ukjent merke.. (TVboden)

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider