Gå til innhold

trenger hjelp til kjøp av e230


Finni84

Anbefalte innlegg

Hei, du mener vel 230 E da, mn nok om det...

324000 er langt uansett bilmerke, det kommer helt anpå pris og stand på bilen.

Tilstanden på motor/gir kommer annpå hvor nøye tidligere eiere har vært med oljeskift.

Noe annet du også bør være obs på er foringer i understell, disse vil etterhvert bli slitt og kan være noe tidkrevende makk og skifte selv, og vil koste en del på verksted...

 

Men jeg skal ikke bare vere negativ, for alt jeg vet kan dette vere en pent behandlet bil.

 

Jeg mener uansett at skal en ha en etterhvert gammel tysker må man kunne gjøre en del sjøl, det blir fort dyrt på verksted.

 

Helt til sist vil jeg sitere noe som har blitt nevnt på forumet før:

"EN BILLIG MERCEDES ER EN DYR MERCEDES, EN DYR MERCEDES ER EN BILLIG MERCEDES"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å ta med de hydrauliske ventilløfterne, disse vil etterhvert begynne å tikke, nye koster ca 1000,- for løfterne, og 1000 for vippearmene, er anbefalt å skifte begge samtidig.

 

Se også opp for rust i bakre hjulbuer og kanaler...

 

 

Presiserer for deg:

 

1000,- for alle 8 løfterene og 1000,- for alle 4 vippearmene..

 

 

Like greit å skaffe ett kamsett til 4-5000 (som inneholder kam, vippearmer og løftere) mens man er igang da.. :) På eldre M102 motorer er kammen ett kjent sliteobjekt. Dog er de som oftest byttet til nyere og bedre før 200000 km.

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei

Hvis du ser på Finn.no vil du finne ut at det finns mange slike biler som har gått betydelig lengre enn den du ser på...

Min har gått 420000km nå, og det er ikke motoren som er dårlig.

Det som tar disse bilene er som oftest rust.

Som nevnt er foringer i bakstilling ganske viktig for å ha en bil som går rett fram og ikke logrer med rompa - spesiellt om vinteren.

Ellers er disse bilene bra med god komfort og bra kvalitet.

 

MVH Frangran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår