Gå til innhold

Lim til basskassa

Ranger emnet


spurv

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal nå redusere mitt antall element i bilen ifra 2x12" i lukka kasse til 1x12" bassreflex.

 

Men det jeg lurer på i første omgang er hva slags lim dere bruker, skal også skru de fast da :). Elementet er RF 12" power T1, som skal i en 49L kassE (designa ifra RF manualen). Men hvordan ville dere plassert reflex porten?

 

Bilen er en Passat 99 modell sedan.:

Reflexen oppover eller samme regning som elelemntet? dvs at det peker utover i bagasjen. Eller er dette hipp som happ?

 

JEG HAR FERI!!! :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd elementene bakover, framover og oppover i 99 Passat sedan nå, og framover spiller best så det er sagt. Oppover spiller bra også, men du får mer ulyder fra hatthylle og bagasjeromsluka. Har du hull til bagasjerommet der midtarmlene er?

 

Ellers ville jeg hatt port og element på samme side. Og trelim fungerer bra til kassebygging ja.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd elementene bakover, framover og oppover i 99 Passat sedan nå, og framover spiller best så det er sagt. Oppover spiller bra også, men du får mer ulyder fra hatthylle og bagasjeromsluka. Har du hull til bagasjerommet der midtarmlene er?

 

Ellers ville jeg hatt port og element på samme side. Og trelim fungerer bra til kassebygging ja.

 

Så jeg vil mest sannsyneligvis få mest futt med å ha elementet og reflex porten innom mot cupeen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg vil mest sannsyneligvis få mest futt med å ha elementet og reflex porten innom mot cupeen ?

 

Det spiller best i mine ører, da med tanke på at det høres finest ut og går bedre sammen med frontsettet. Om det spiller høyest er noe annet. Aller best spiller det når baksetene er nede og elementene fremover, så om du har skiposehull i midtarmlene ville jeg satset på å få trykket inn i kupeen derom.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygget kasse i mdf. Lima alle platene sammen med vanlig trelim og sikaflex fuge på innsiden. Har ikke skrudd en skrue i kassa. Bare brukt dykkert pistol, og det sitter som bare fy!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår