Gå til innhold

BMW kjøper opp Volvo, odsen ?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvorfor vil dere ha tilbake rwd? Fordi at dere synes det er så jævlig tøft å komme på tvers i alle svinger med radius under 1000 meter? Behold 240en til dette formålet og kos deg på Rudskogen men kjør som folk langs offentlig vei, gjerne i en splitter ny V70, som trolig er Volvos beste bil hittil.

 

Jeg suger balle til å kjøre forhjulstrekk, på glatt føre foretrekker jeg helt klart RWD. Hadde jeg fått en dyr luksusmerce i henda hadde jeg nok ikke sklidd sidelengs med den akkurat, mere det at jeg rett og slett bare liker at det trekker bak, følelsen når man gir på, alt. Men har ingen gode argumenter på hvorfor.

 

Jeg hadde garantert kjøpt 850 framfor 940 som nestebil, OM det hadde vært rwd på 850`n... nestebilen som sannsynligvis kommer i løpet av få uker blir 940hgv og skal kun brukes til pen kjøring, men fortsatt liker jeg at det er rwd

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg suger balle til å kjøre forhjulstrekk, på glatt føre foretrekker jeg helt klart RWD. Hadde jeg fått en dyr luksusmerce i henda hadde jeg nok ikke sklidd sidelengs med den akkurat, mere det at jeg rett og slett bare liker at det trekker bak, følelsen når man gir på, alt. Men har ingen gode argumenter på hvorfor.

 

Jeg hadde garantert kjøpt 850 framfor 940 som nestebil, OM det hadde vært rwd på 850`n... nestebilen som sannsynligvis kommer i løpet av få uker blir 940hgv og skal kun brukes til pen kjøring, men fortsatt liker jeg at det er rwd

 

Jeg har kjørt begge, og er ikke i tvil. 850 er en mye bedre bil en 940 på alle områder. Jeg er selvsagt forpliktet til å si dette siden jeg har 2 850s og den ene av dem er i ferd med å gjenoppstå som et slemt turbomonster...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er storfornøyd med min V50, utenom noen små designtrekk bak da. Men iogmed at den nye V70 er veeldig lik den nye Mondeo, så får det meg til å tro at det har noe med eierskapet. Men det er jo langt ifra sikkert da.

Ikke si det til noen, men; C30 = Focus = Mazda 3 :phatyo

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg suger balle til å kjøre forhjulstrekk, på glatt føre foretrekker jeg helt klart RWD. Hadde jeg fått en dyr luksusmerce i henda hadde jeg nok ikke sklidd sidelengs med den akkurat, mere det at jeg rett og slett bare liker at det trekker bak, følelsen når man gir på, alt. Men har ingen gode argumenter på hvorfor.

 

Jeg hadde garantert kjøpt 850 framfor 940 som nestebil, OM det hadde vært rwd på 850`n... nestebilen som sannsynligvis kommer i løpet av få uker blir 940hgv og skal kun brukes til pen kjøring, men fortsatt liker jeg at det er rwd

 

 

 

 

 

nå klarer jeg fint å kjøre Fwd og Rwd da men jeg også personlig liker Rwd mye bedre enn Fwd og jeg klarer heller ikke forklare hvorfor! det er bare følelsen og det at JEG synes den blir mer forutsigbar på glattføre og ikke knotete som jeg syns det blir å kjøre Fwd på GLATTføre men til halv aktiv kjøring på svingete veier foretrekker jeg Fwd! og pga at jeg personlig blir litt mindre frista av å herje med Fwd gjorde det at jeg valgte en bil med Fwd som bruksbil med tanke på lappen..

-Ford Sierra 2,8i drifter

-Ford Sierra 2,0 prosjekt

-Ford Scorpio 2,9i bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bekreftet mine mistanker om at landets guttevalper håper at BMW kjøper Volvo fordi det er så jævlig kult å herje sidelengs med bakhjulstrekk!

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylder på DAF for de første FWD bilene!

 

Bmw lager gode biler har jeg fått intrykk av... De holder godt! Har ikke akkurat samme intrykket av Ford...

 

Føler at Bmw prøver å holde oppe det "luksus" rykte de har, og som volvo engang hadde! En ny volvo i dag føles ut som en plastikkbil! Sammenlign feks en E46 med en S40? Hvilken av de hadde dere valgt?

Volvo 940Turbo Classic 1997

[X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981

[X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAF? Den var god! Not... Har du noen gang tittet nærmere på en DAF eller Volvo 66?

 

Og er virkelig Volvo så mye dårligere enn BMW? BMW har mange gode egenskaper, men det har Volvo også.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skylder på DAF for de første FWD bilene!

 

Bmw lager gode biler har jeg fått intrykk av... De holder godt! Har ikke akkurat samme intrykket av Ford...

 

Føler at Bmw prøver å holde oppe det "luksus" rykte de har, og som volvo engang hadde! En ny volvo i dag føles ut som en plastikkbil! Sammenlign feks en E46 med en S40? Hvilken av de hadde dere valgt?

At du skylder på DAF sier jo veldig mye om ditt ståsted.

Den sammenligningen din holder heller ikke i denne sammenheng. Mener du gamle S 40 så har den konstruert før Ford kom inn i bildet. Mener du nye S 40 så må du ta nye E 90 også. Sammenlign prisen først, og ta det derfra

 

Ut fra mitt ståsted, og det underbygges av kvalitetsundersøkelser så er Ford og BMW omtrent jevne hva kvalitet angår. Er Ford mekaniker og kjører forøvrig BMW

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke si annet enn at en bakhjulstrekker hadde varmet hjerte godt, for en som er glad i de klassiske Volvo'ene?

De fleste biler som blir bygget for entusiast/luksus markedet i dag, er rwd.

 

Tror ikke de kommer til å produsere noen kommersielle modeller med rwd (om det ikke blir el.motorer), men et flaggskip med rwd hadde ikke vært umulig.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekker er kanskje å ta i. . DAF var faktisk den første bilen jeg kjørte alene

 

Aha, en flisespikker av klasse :) Den skyver... Men DAF var en bil som hørte hjemme på 60- og delvis 70-tallet, og da hadde den absolutt sine gode sider. Bare se på dagens CVT-kasser som benyttes av Ford, Nissan, Honda m fl. Dessuten hjalp den Volvo å få fotfeste i nedre mellomklasse. Gjennom 300-serien that is.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, en flisespikker av klasse :) Den skyver... Men DAF var en bil som hørte hjemme på 60- og delvis 70-tallet, og da hadde den absolutt sine gode sider. Bare se på dagens CVT-kasser som benyttes av Ford, Nissan, Honda m fl. Dessuten hjalp den Volvo å få fotfeste i nedre mellomklasse. Gjennom 300-serien that is.
Er ikke så sikker på om den skyver heller jeg da men.:idea: Tenkte nok mer effekt der, var ikke noe flisespikking Joda, de "nyere" variantene, helt opp til Volvos "Rem Johan", 343 er vel noe bedre.

Bilen jeg kjørte var en 33, husker den gikk på linje med naboens moped. Men jeg har sikkert kjørt værre biler i lovlig alder

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sikker på om den skyver heller jeg da men.:idea: Tenkte nok mer effekt der, var ikke noe flisespikking Joda, de "nyere" variantene, helt opp til Volvos "Rem Johan", 343 er vel noe bedre.

Bilen jeg kjørte var en 33, husker den gikk på linje med naboens moped. Men jeg har sikkert kjørt værre biler i lovlig alder

 

Hehe, du har rett. Tosylindret boxer er i klasse med 2CV, men husk at den stammer fra gode gamle dager. Vi var ikke så godt vant da.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår