Vannmelon Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hei Jeg syns min 142 er veldig tung på rattet. Den er mye tyngre på rattet enn min 81 mod 244 som heller ikke har servo. Er dette normalt eller er det noe galt med forstillinga/styresnekka mi? Mvh Håvard Schiager Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 sjekk slakk i hjelpe snekka. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannmelon Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Har justert slakk i snekka, men det har vel ikke noe med att den blir tung på rattet? blir vel bare mer dødgang. Var ihvertfall like tung både før å etter jeg justerte den. Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Hjelpesnekka står på høyre side. Kan ikke justeres. Er foringa gåen må den byttes. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Juli 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Og, en 240 har en helt annen konstruksjon på "styre-enheten". 240 har tannstang, mens 140 har snekke-styring. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannmelon Skrevet Juli 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2007 Ja, vet 240 har en helt annen konstruksjon på forstilling. men igrunn det jeg spurte om her også, om 140 er mye tyngre på rattet enn 240. Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Ja; 140 er betydelig tyngre på rattet en 240. Det ble vist levert servo-styring på de i USA, men det er skjeldent her hjemme, og nei; servo fra 164 passer ikke.. Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Passer vel ikke rett på, men det skal la seg gjøre å bygge om. Har da hørt om flere som har gjort det på vei-biler. Som en liten kuriosa (tror det heter det?) så kan det nevnes att på mange Rallycross PV, Amazon og 140'r, så bygges det om så man bruker tannstang. Her brukes det like gjerne tannstang fra Opel Kadett C, Ascona A/B som fra 240. Gjerne med kort styring-innmat. :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 ikke sjelden å se 140 med servo på blocket. Orginalmontert altså. 164 snekke går å få dit,men noe jobb er det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 ikke sjelden å se 140 med servo på blocket.Orginalmontert altså. 164 snekke går å få dit,men noe jobb er det. Går å modde en 240 servo pumpe til å passe på b20 og da . Har det jeg på min b20 men den står da i 242.. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klaffe 142 Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 vis d e alt får gale får du sette på enda større ratt:Phehe,, sleppe å træne :Ptihi,,, synmst ikje min e so galen på ratte ej Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ralf2 Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Passer vel ikke rett på' date=' men det skal la seg gjøre å bygge om. Har da hørt om flere som har gjort det på vei-biler. Som en liten kuriosa (tror det heter det?) så kan det nevnes att på mange Rallycross PV, Amazon og 140'r, så bygges det om så man bruker tannstang. Her brukes det like gjerne tannstang fra Opel Kadett C, Ascona A/B som fra 240. Gjerne med kort styring-innmat. :-)[/quote'] Låner tråden litt siden vi er inne på det. Hadde tannstang fra 460 på en 145 jeg hadde men problemet er at når du svinger mye, svinger ytterhjulet mer en innerhjulet og det skal være motsatt. Dette får du ikke riktig uansett hvilken tannstang du har. Har med hvordan armen ute ved hjulet står i forhold til der hjulet svinger om. Og så må også avstand til der hvor tannstanga er ledda være riktig hvis ikke svinger bilen ved mye demping. Til eldre amcar finnes det ombyggingssett fra snekke til tannstang og da følger det med forstillingsdeler som gjør at bilen svinger riktig. Siter 142T5 prosjekt 242 2,5LT 5er. http://www.sportsbillosjen.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Juli 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Hvordan reagerte de på tannstang-styring når du var på EU med den bilen da, eller prøvde du aldri ut det? Hehe Mye som kan gjøres med en bil, men den skal jo helst komme seg gjennom en EU-kontroll med skilta i behold å.. ;-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannmelon Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 ralf2: Merket du mye til dette da du kjørte da? Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vannmelon Skrevet Juli 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2007 Klaffe 142: Sitter jo litt mindre ratt i den nå så kan jo ha noe med det å gjøre. Men er jo orginalt Volvo GT ratt til 142 så burde jo ikke være helt ille å kjøre med det rattet. Siter http://www.breisladdracing.com `79 Volvo 242 Turbo prosjekt `75 Volvo 245 Bruksbil/busbil 2x45weber++ `57 Volvo PV444 Delebil `53 Volvo PV444 Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.