Gå til innhold

Plassering av IC

Ranger emnet


kimbeer

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en liten stund nå lurt på om plasseringen av IC'n på TDI 3'erne egentlig er så veldig lur? Jeg føler at plasseringen virker så tåplig siden den er gjemt så utrolig godt bak plastikken. Greit nok den har en "trakt" som styrer luften men synes åpningen på "trakten" er så liten og føler at den kan ikke styre tilstrekkelige mengder med luft til IC? Ok mulig nok til org bruk men er vel greit og bedre om mulig? =D

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om man skaffer golf4 look lykter så er det vel blinklys der? isåfall burde det vel gå ann å modde så man får mer luft til IC? Og hjelper det noe serlig å få mer luft til IC? Sist men ikke minst...tåler motoren litt mer ladetrykk? Ladetrykket er jo allerede rimelig bra om jeg ikke husker helt feil? Leste noe om 1,3bar men synes det virket som så mye...

Lexus IS 200 -99

Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål til...hvor kobler man evt en turbotrykksmåler? =D vurderer å ha...litt for morro :P

 

Vet ikke hvor mye en 110 ladder.. sikkert ikke så alt for mye mer. Her kobler du på turbotrykksmålern:

 

DSC00166.jpg

 

lånt bilde fra div tråden

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginalt frå fabrikken låg ladetrykket på min 90 hk på 1,1 bar.

etter chipping på 1,2 bar. så trur nok 0,6 er litt i minste laget.

trur det varierer litt frå bil til bil, men mellom 0,9 og 1,2 bar er vel rimelig å gå ut ifrå. 110 hk lader vel litt meir. rundt 1,1-1,3 bar.

VW Golf 3 1,9 TDI (solgt)

Saab 9-3 2.2 TID (solgt)

VW Golf 1.8 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginalt frå fabrikken låg ladetrykket på min 90 hk på 1,1 bar.

etter chipping på 1,2 bar. så trur nok 0,6 er litt i minste laget.

trur det varierer litt frå bil til bil, men mellom 0,9 og 1,2 bar er vel rimelig å gå ut ifrå. 110 hk lader vel litt meir. rundt 1,1-1,3 bar.

 

Aha.. er det orginalt intercooler på din bil?

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDI (Turbo diesel injektion/intercooler) er 90 eller 110 hk og har intercooler.(elektrisk styrt insprøytning, dette er grunnen til at den kan chippes)

 

TDK (Turbo diesel katalysator) er 75 hk og har ikkje intercooler (mekanisk styrt innsprøytning, grunnen til at den ikkje kan chippes.)

 

Mulig TDK-en ligger rundt 0,6 bar, men er vel å merke 75 hk orginalt, ikkje 90. ;)

 

Ja, har intercooler. :)

VW Golf 3 1,9 TDI (solgt)

Saab 9-3 2.2 TID (solgt)

VW Golf 1.8 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TDI (Turbo diesel injektion/intercooler) er 90 eller 110 hk og har intercooler.(elektrisk styrt insprøytning, dette er grunnen til at den kan chippes)

 

TDK (Turbo diesel katalysator) er 75 hk og har ikkje intercooler (mekanisk styrt innsprøytning, grunnen til at den ikkje kan chippes.)

 

Mulig TDK-en ligger rundt 0,6 bar, men er vel å merke 75 hk orginalt, ikkje 90. ;)

 

Ja, har intercooler. :)

 

Oki skjønner. Har byttet fra aaz til Iz nå men bruker fortsatt den mekaniske diesel pumpen på min så blir spennende å se hvordan det blir. Hvordan ligger intercoolern på en vanslig TDI? ligger den trøkt ned i motorrommet slik den gjør på golf 2 GTD eller?

- Audi 90 2.3

- Golf 3 1.9 TDK(X)

- Volvo 244 1.9 DL(X)

- Volvo 240 2.3 GLE(X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår