cossiemk1 Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 L stykker er noe av det bedre en kan bruke, ser en her påstår att L stykke ikke holder. Det er tull. Det som gjør att L stykker ikke holder, er hvordan dem er skrudd fast. Altså karrosseri skrue ned i gulvet holder ikke. Men gjennomgående bolt med storskive og mutter holder. Da regner jeg med at du har testet en frontkolisjon i 50km/t med L-stykkene dine??? For det har jeg nemlig, og de var boltet slik du beskriver, i gulvet, og i dobbelt lag 22mm mdf... Kassa havnet i dashen, via armen min, og begge sidene på kassa (der hvor l-stykkene sto)var nesten borte... tvers gjennom baksete, knuste albuen min, og knakk passasjersete.... Men du kræsjer jo selvfølgelig ikke, så det holder sikkert for deg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Da regner jeg med at du har testet en frontkolisjon i 50km/t med L-stykkene dine???For det har jeg nemlig, og de var boltet slik du beskriver, i gulvet, og i dobbelt lag 22mm mdf... Kassa havnet i dashen, via armen min, og begge sidene på kassa (der hvor l-stykkene sto)var nesten borte... tvers gjennom baksete, knuste albuen min, og knakk passasjersete.... Men du kræsjer jo selvfølgelig ikke, så det holder sikkert for deg ;) Det er slik en godkjent etter krasjtester monterer rullestolheiser i biler. En rullestolheis veier 150Kg, og har feste flate på 120cm i bredden og 30cm i kjørelengden. dem er skrudd fast med L vinkler underbilen, og rett i festeplata til heisen. Om en snur det på hode, og legger l- plater inne i bilen, gjennomgående bolter i kassa og i gulvet på bilen, med tillsvarende plater under bilen så holder dette etter godkjente krasjtester for rullestolheiser. Mulig din kasse veier mer en 150Kg, det vet jeg ikke. Mulig din kasse også er høyere enn rullestolheis, det vet jeg heller ikke. Og ja, jeg monterte sub slik i min gamle MB230E og krasja i 70Km/t uten att kassa flytta seg 1cm. Og hva du beskriver, så var det ikke L platene som svikta, men kassa. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Gjelder det også den fullpakka sydenkofferten jeg til enhver tid har liggende løst i bagasjerommet? Helt ærlig så får du nok ikke mangel på den. Det er forskjell på "midlertidige" og faste installasjoner. Men kofferten er like farlig som subkassa, så egentlig burde den festes. Uansett, mangel eller ikke. Det går på egen sikkerhet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 Det er slik en godkjent etter krasjtester monterer rullestolheiser i biler. En rullestolheis veier 150Kg, og har feste flate på 120cm i bredden og 30cm i kjørelengden. dem er skrudd fast med L vinkler underbilen, og rett i festeplata til heisen. Om en snur det på hode, og legger l- plater inne i bilen, gjennomgående bolter i kassa og i gulvet på bilen, med tillsvarende plater under bilen så holder dette etter godkjente krasjtester for rullestolheiser. Mulig din kasse veier mer en 150Kg, det vet jeg ikke. Mulig din kasse også er høyere enn rullestolheis, det vet jeg heller ikke. Og ja, jeg monterte sub slik i min gamle MB230E og krasja i 70Km/t uten att kassa flytta seg 1cm. Og hva du beskriver, så var det ikke L platene som svikta, men kassa. Tosk, en rullestolheis er vel ikke laget i mdf, eller??? Hadde kassa vært i stål, så hadde den sikkert holdt. Har heller ikke sagt at L-stykkene ikke holder, men at en kasse i mdf, skrudd fast i gulvet bak, MED L-stykker, ikke holder Hele poenget mitt er at det er voldsomme krefter igang ved en kollisjon, og av egen erfaring, etter 20 år i bilstereo bransjen, så holder det ikke å "bare skru den fast med L-stykker"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 ang eu kontroll, så blir det nok ikke noen anmerkninger på det.. Har faktisk, som cossiemk1 erfart at ved krasj i 40kmt så gav både kassa og baksete ryggen seg, selv om kassa stod kløyvet inn mellom tårnene bak og også festet med jern,boltet forran og bak kassa... MEN: hva vil holde igjen kassa?? noen som har noen tips som ikke syntes i en installasjon??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ballemann Skrevet Juli 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2007 kan du ikke bare ta ut subben når du stikker til kontroll? Siter 85mod toyota lc lj70 33" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tOFFY Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Tosk, en rullestolheis er vel ikke laget i mdf, eller???Hadde kassa vært i stål, så hadde den sikkert holdt. Har heller ikke sagt at L-stykkene ikke holder, men at en kasse i mdf, skrudd fast i gulvet bak, MED L-stykker, ikke holder Hele poenget mitt er at det er voldsomme krefter igang ved en kollisjon, og av egen erfaring, etter 20 år i bilstereo bransjen, så holder det ikke å "bare skru den fast med L-stykker"... Tydlig en idiot som har drivi med noe i 20år som han burde hold seg langt unna. Hvordan kan du klage over L-stykkene når du ikke klarer å lage sterke nok kasser?? Og hvorfor har Bilombyggere som meg, lagd høyttaler kasser i bil i 15År uten att en ensete kasse har delt seg eller rivetseg i filler, under kolisjoner?? Jeg har selv krasja i fjellvegg i 70Km/t uten att kassa ble rivd i filler slik du beskriver. Og da sto kasse bak i en varebil, uten å vile mot veggen. Lag ordentlige kasser, med riktige avstivinger, og vinkel festene riktig plasser og i riktig rettning, så slipper du en kasse som flyr fram i bilen. Siter T.... http://privat.bluezone.no/steinsland/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 halleluja! :) Av ren nysgjerrighet cossiemk1 : Hva skal til for at kassa IKKE løsner ved en kollisjon ? Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrizz_g Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Og jeg lurer på, hva med sedan-biler? Skal vel en god del til før jeg får kassa inn i kupè'en vel?! Hverfall når kassa er fysisk for stor til å få plass inn der. Siter - 1998 Skoda Felicia Pickup 1.9D - 1986 Volvo 740 Banebil, V8, Bilstein, multilink, poly ++ - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler - Langtidsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pondus- Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Husk at når du kræsjer bøyer karroseri seg mer enn du aner! Som noen beskrev tidligere her dro den ned setene og tok i tillegg passasjersetet. Det er ENORME krefter som settes i gang ved et skikkelig uhell. Hvis du har stålplate/tank mellom bagasjen og baksetene skal det vel mer til. Vil uansett anbefale deg å sette i noen bolter så er du sikker! Siter '04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel '98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt) '98 Audi A4 1,8T (solgt) '93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker) '86 Opel Rekord 2.2i (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chill Skrevet Juli 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2007 Kompis av meg fikk beskjed om å sette fast basskassa på en forsvarlig måte. så kommer nok ann på hvem som tar eu-kontrollen. Siter Nå:Bmw E46 (x)Sabb 9-3 (x)Audi A4 (x)Mercedes 190E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.