Gå til innhold

Lage klistremerke!

Ranger emnet


Lance

Anbefalte innlegg

Hei folkens:)

For å gjøre en laaang historie kort:

pga teite folk som ikke kan rette seg etter beskjeder, ble bilen min utsatt for hærverk i helgen. Jeg tok mange bilder og la på en CD og leverte politi sammen med anmeldelse og navn på de jeg mistenker STERKT sto bak.

 

Uansett: jeg og en tjommi så det store humoristiske i dette spesielle bildet under her, og jeg bestemte meg for å se om det lot seg gjøre å lage klistremerke av det, og ha det bakpå bilen min:D

Slik får jeg og tjommien min nåkke å kose oss over, og de rævhålene som har gjort det ser at jeg driter langt i de.

 

Bildet ser slik ut:

CIMG0648.jpg

 

Det jeg ser for meg, er at all bakgrunn blir fjernet rundt hele bilen, og bildet blir gjort om til svart-hvitt. Ikke gråtoner, men kun svart og hvit farge. Saken er nemlig den at jeg skal ha klistremerket i bakruten som er sotet, så bakgrunnen i bildet kan godt være svart. Ikke vet jeg, men jeg tror det da må markeres med hvite striper rundt hele bilen, slik at det svarte på bildet ikke sklir ut i ingenting på bakruten:)

 

Prøv dere folkens, så skal jeg kommentere og komme med forslag så godt det lar seg gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser bra ut:)

Men... Når jeg skal skrive ut klistremerket, skal det skrives ut i hvit folie, det vil si at det ikke skal printes noen gråtoner på merket. Det hvite skal klistres på bakruten som er sotet svart, og det svarte i ruten vil da utgjøre det svarte på merket.

Håper det er godt nok forklart:)

Bildet må gjøres enda mer "abstrakt" og ensformig, rutene må gjøres hvite inne i de svarte rammene, lyktene må gjøres hvite inne i de svarte rammene, og du må tegne opp hvitt på trappen, slik at det svarte blir som skygge under trappen:)

Felgene må gjøres hvite der de er på det lyseste, og tegnes opp med hvite streker og gjøres svart der det er skygge, VW-merket må gjøres helt hvitt, grillen kan du gjerne tegne opp med hvite streker...skyggene i "siderutene" bak på kassen må gjøres helt svart.

Legg gjerne inn en svart stripe i linjen som går fra forhjul til bakhjul, midt på siden på bilen:) Du ser det er en profil der, og den må være med på klistremerket;)

 

Regelen du kan gå etter, er:

det som skal være hvitt må være HELT hvitt,

og det som skal være svart må være HELT svart.

 

Hehe:D Bortsett fra disse små justeringene så det kjempe ut!!

Skulle så gjerne ha gjort dette selv, men har aldri brukt PS før...

 

MEN Go-carter, hvis du gidder dette, skal du få penger til en fem-seks glasscola;) Og jeg holder ord, bare spør bilkristian:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår