corsa a Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 skiftet tennpluger på lørdag og når eg tok opp plugg nr2 fra fordeleren var det masse olje rundt hetten va tror dere e problemet? det e en 1.6 16v Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Defekt toppdekselpakning Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abcandreas Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 kan det være problemet på min også, da min 1.6 16v bruker mye olje? Siter Forsjellen på barn og voksen er bare prisen på leketøya! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2007 Hvis den bruker olje så har du nok større problemer. Ikke helt ukjent på Opel, og spes på 1,6 16V. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corsa a Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 takk for svar men min drikker en del olje å kan det da være andre ting eg bør bytte?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 min 2 liter 16 v opel bruker mye olje og den har kun gått 60000 km . dette er typpisk opel Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 takk for svar men min drikker en del olje å kan det da være andre ting eg bør bytte??Det er ikke bestandig det hjelper, men mange har byttet motor... Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Oljeforbruk på de motorene kan være flere ting. Ventilmansjetter, fastbrente oljeringer på stemplene, stort gjennomslag (da er det gjerne skjørtebank også) som gjør at det kommer mye oljedamp inn i innsuget. Har også vært borti at oljeavskilleren i toppdekselet (labyrint/stålull) har vært så full av kondensjurke at den ikke klarer og skille av olja, men drar den rett inn i innsuget. Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mANlAC Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 kan det være problemet på min også, da min 1.6 16v bruker mye olje? Som nevnt her....1.6 16v er faktisk den verste motoren opel har....drikker olje som bare det:( Eneste som sannsynligvis hjelper er å bytte motor....:/ Men kan jo prøve å overhalle topplokket først..bytte ventiltettninger, og sjekke styringene! Men selv måtte jeg bytte motor 3 ganger for mange år siden....Hør med motor&gear, dem har bytte motorer! Til dere som har 1.8 eller 2.0....er det sannsynligvis bare ventiltettninger. Har Ikke hatt så mye oljeforbruk på disse motorene inne, da jeg jobbet på opel! Siter + Opel Vectra B 99mod - Full stylet!! + Opel Vectra B stv 98mod + Opel Combo 96mod - *Arbeidsbil* + VW Golf 3 96mod + VW Golf 2 84mod VR6 - Full stylet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abcandreas Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Bilen kan gå med dette altså? Jeg har verken råd eller kunnskap til å skifte motor, billigere med en kanne olje pr tank liksom :/ Siter Forsjellen på barn og voksen er bare prisen på leketøya! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Tut og kjør Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corsa a Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 har vurdert å bytte motor men vet ikke vilke eg vil ha vet ikke om eg orker å byte til 5 bolt nav. men kan man putte i 1.8 uten og måtte bytte alt på bilen?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald56 Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 har vurdert å bytte motor men vet ikke vilke eg vil ha vet ikke om eg orker å byte til 5 bolt nav. men kan man putte i 1.8 uten og måtte bytte alt på bilen?? Hvis du har 1.4 eller 1.6 fra før, så må du også bytte girkasse, fjørben og drivaksler. 1.8 er "big-block", og da er det større dim på drivakselsplein og hjullager. Ser det står Corsa i signaturen din. Til de så fins det spesielle drivaksler på markedet for å tilpasse big block. Siter Opel Combo B 1,8 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corsa a Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 har corsa og men det e en c20ne mener du at skal eg ha større motor i vectra'en må nav og girkasse å bytes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg