Aceofspades Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 men sef. må co2 justeres hvis den er for lav og likeså tenning hvis den er for høy.. men er ikke noe poeng i å sette co2 høyt med soting som resultat på vanlig kjøring for å prøve å gi motoren mer bensin ved belastning.. da fungerer de andre metodene ovenfor bedre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teebob Skrevet Juli 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Takker for alle svar, og det er jo helt tydelig at flere av dere sitter inne med mye erfaringer og informasjon som kan bli helt avgjørende for mitt bygge.. Nå har jeg bestilt meg en lamdaføler, så da får jeg litt mer info. om hva blandingsforhold jeg egentlig har.. Aceofspades: Du sier at jeg må justere styretrykket for levere mere bensin, hvordan gjør jeg det ? , samme med og shimse ventilen, hvordan ? Mvh Svein Siter [-]95`Volvo 940 LT, Bruksvogn.. [-]88`Volvo 240GLE, Sladdeprosjekt [x]90`Volvo 245GL, Vinterbil.. Solgt [x]75`Volvo 242L, Solgt [X]86`Volvo 740GL Hugget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoekern Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 link til firma som "gnister" k-jet sprut her Siter Passat tdi 100tq camaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 Takker for alle svar, og det er jo helt tydelig at flere av dere sitter inne med mye erfaringer og informasjon som kan bli helt avgjørende for mitt bygge.. Nå har jeg bestilt meg en lamdaføler, så da får jeg litt mer info. om hva blandingsforhold jeg egentlig har.. Aceofspades: Du sier at jeg må justere styretrykket for levere mere bensin, hvordan gjør jeg det ? , samme med og shimse ventilen, hvordan ? Mvh Svein for å justere styretrykket så skrur du på den umbrakoen som finnes på de fleste styretrykkventiler,det beskrev jeg i ett tidligere innlegg. enten ved å kople deg på med et manometer med egen slange med banjo på og en lengre banjoskrue så du får målt med motoren i gang og den opprinnelige slangen på plass.. eller en egen slange med t-stykke som setter i mellom ventil og topp/midten på fordeler.. innsprøytningstrykket justerer du ved å shimse fjæra hardere så ventilen ikke slipper gjennom så mye.. her er det best å holde seg til det org. trykket eller ørlite grann over.. Volvo har disse dataene eller det finnes sikkert noen innpå her også,jeg husker ikke lenger for det er noen år siden jeg surra med k-jet. gnisting er vel ikke så bra,lett for at den leverer ujevnt med bensin etterpå.. og til den prisen de forlanger hadde jeg kjøpt en større brukt fordeler fra merc. porsche eller et enkelt tillegsinnsprut.. men jeg forsto det som at du hadde dårlig råd.. derfor alle økotrimtipsene.. men med det bensinforbruket så spørs det om det blir så øko da hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet Juli 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2007 ellers så er jo lamdaføleren et fint verktøy så du får litt peil på hvordan du ligger an med bensinmengden og kan justere styretrykket etter det.. vel og merke når co og innsprøytningstrykk er i orden.. ellers så må jo bensinpumpe og filter være i orden og levere da sef. k-jet pumpene er store på grunn av det relativt høye trykket k-jet systemet bruker. så den holder fint et stykke Ca400hk på org. 240 turbo. men da må den sef. være i orden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg