Gå til innhold

Gitar i bil..

Ranger emnet

OleGu

Anbefalte innlegg

går helt fint det. De fleste spillere har aux inngang i form av en minjack eller phono inngang. Hvis spileren ikke har aux inngang så må du bruke antenne inngangen på spilleren hvis den har en slik.

Hvis spilleren har aux inngang i form av phono innganger så må skaffe deg en kabel som går fra en 1 hunn 1/4 jack til 2 hann phono.

Hvis spilleren har aux inngang i form av mini/3.5 jack inngang så må skaffe deg en kabel som går fra 1 hunn 1/4 til 1 hann mini/3.5 jack.

Hvis spilleren ikke har aux inngang, så må du skaffe deg en kabel som går fra 1 hunn 1/4 jack til 1 hann antennekontakt.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoa there. En gitar har impedans på mellom 10-20Kohm og det passer seg IKKE å stappe den rett inn i en spiller, det vil ikke funke og det blir mono slik at bare venstre høyttalerene spiller. Det du trenger er hvertfall en form for effektboks i mellom og en kabel som kobler sammen tip og sleve på en stereokabel slik at det kommer lyd i begge kanalene.

Det vil låte dritfett om du fx kjøper en behringer v-amp og bruker headsettutgangen dens som ER stereo og rett nivå. Da vil du få en grym sound i bilen din. Jeg har tenkt å gjøre akkurat det sammen. Jeg har allerede skrevet om det i en post her eller på http://www.nccn.no for flere månder siden.

Videre kan jeg anbefale en gitarkabel med vinklet plugg slik at du ikke knekker en rett vanlig pludd da du sitter i setet og spiller. Du kan gjøre dette til en permanent installasjon i baksetet hvis du legger opp i baksetet en jackkabel som har mono hunplugg inn på behringern.

En billig behringer fuzzboks vil også kunne koples inn på headuniten og de koster bare et par tre hundre kroner i oslo, det er mono-stereokabelen som er viktigst

SPillere du kan bruke til dette er alle med AUX inngang, og de får du ned mot tusenlappen på biltema og andrebilligvarehus(teknikmagasinet på svinesund/nordby)

FM sender VIL IKKE VIRKE! det kommer til å å suse og sprenge høyttalerene dine hvis du mister tuningen mens du spiller høyt.

Jeg gleder meg til jeg får en spiller med auxinngang slik at jeg også kan få gjort det, har alt av gitarutstyr jeg trenger allerede.

let us know og ta bilder-

Gitarist, lydtekniker og ingeniør lydkommunikasjonssystemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider