Gå til innhold

Problem med å skru AV Air Cond. !

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nå fått bilen igjen fra service samt bytte av AC kompressor.

Den funker helt fint, og kjøler godt. Men når jeg trykker på OFF så stopper den ikke, pumpa fortsetter å gå, og det skjer ingenting når jeg skrur den på og av..

 

Sjekka litt i sta, når jeg starter, etter at bilen har stått still en stund, så går det 5-8 sek, så kobler AC pumpa inn. Da står knappen på OFF inn i bilen, og det fortsetter den med, selv om pumpa har startet..

 

Trykker jeg på ON, så skjer det ingenting, men om jeg trykker på OFF så hører jeg noe spjeld i dash. Men ingen ellers forandring.

 

Men når jeg stopper, så går det kanskje et par minutter, så kommer det et lite "smell" eller "knepp" fra pumpa, og så er det et rele som tikker i boksen i motor rommet.

 

Noen som har noe formeninger? Blinker foresten i dashen og når jeg starter, og det betyr vel at det er en feilkode en plass.. Men han sa ingenting om det han som fiksa det.. Skal sjekke litt rundt å ringe han på mandag.

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt det samme i går på min V70 99. Det viste seg at dette kun gjaldt når den stod i deftosterstilling - i alle fall lyste den orange dioden etterpå. Dog hørte jegdet jeg tror er trykkutlikningen i kjølesystemet etter at vi stoppet. Gir dette deg noe hjelp?

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt det samme i går på min V70 99. Det viste seg at dette kun gjaldt når den stod i deftosterstilling - i alle fall lyste den orange dioden etterpå. Dog hørte jegdet jeg tror er trykkutlikningen i kjølesystemet etter at vi stoppet. Gir dette deg noe hjelp?

 

Nei, den går uansett om den ikke står i defrost. Det som er så merkelig, og det lyser i OFF knappen og, men likavel står den å går..

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du skrur viftehastigheten ned til null. Stopper AC kompressoren da?

 

Viss ikke så må du levere dsen inn på verksted å få retta feilen før hele jævla evaporatoren din frostsprenger ;)

 

Har vel prøvd alt innvendig, uansett så virker det som den går hele tiden..

 

Vifta på null, å knappen på OFF, hører fortsatt at pumpa går å at det siver igjennom dashen..

 

Skal ringen han å høre, så får vi se :) Kan ikke være noe med styring av kompressor eller noe da? Et rele eller noe?

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår