bull7 Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 har en 96 mod 1,8 tq. bilen er chippet til 195 hk. den lader 0,4 bar. men turbotrykket er veldig ujevnt. enkelte ganger når jeg drar på går det opp til 1,1 bar. men trykket holder ikke. det detter ned med en gang. noen som vet hva problemet kan være eller har vært borti det før? veldig irriterende med et turbotrykk som er på kun 0,4 bar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fastolsen Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Det er vel den magiske magnetventilen folk snakker om... Vær tålmodig så kommer det sikkert ett klokt svar her snart:) Siter 1993 Audi S2 coupe 2000 Audi A4 1.9TDI sedan X 1990 Audi Coupe Quattro 20VT X 1998 Audi A4 1.8 TurboQuattroSport Sedan VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bull7 Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 ja det skulle ikke forundre meg om det er magnetventilen. passer den som er til s4? kan jeg bruke den? eller er det en annen som er anbefalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet Juli 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2007 kan bruke magnetventilen til audi tt 225hk! noen bruker n72j, og andre bruker n75H trur "H" tilhører TT og er best Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bull7 Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 nå har jeg byttet magnetventil. men bilen ble ikke noe bedre. andre forslag til hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 Lambda sprukket innsugslange LMM Gasspjeld I rekkefølge etter min egen erfaring :O) Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bull7 Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 tusen takk. kan det være membran som er mellom turboen og wastegaten? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 tusen takk. kan det være membran som er mellom turboen og wastegaten? Ikke hørt om det før jeg ihvertfall? Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/data/a1231/a1231.htm&var= Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 du kan skjekke om det er falskluft noen plasser, få trykktestet wastegate.. kan hende lmm er gåen, eller rett og slett programvaren i chippen er dårlig(hvis den er chippet) jeg har vært i diskusjon med ts-racing ang. min chip, der dem mener at det ikke er noe galt med chippen, og dem har ikke en gang sett på den etter den ble chippet, dem har rådet meg skifte stort sett alt uten at noe har virket... så dro jeg til en kompis som driver chippefirmaet som står i signaturen min, han leste av programmet og sendte det inn, fikk tilbake at det var 12 store avvik fra hva det skal være.. han chippet bilen med sin programvare, og bilen var som ny!!! gikk med andre ord godt i forhold til hva jeg var vant til Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bull7 Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 jeg har byttet hjerne og chip. da jeg trodde det var chippen som var problemet. men bilen ble ikke noe bedre. og skiftet magnetventil i dag. lurte på om jeg skulle bytte turbo/wastegate. men må jeg få bilen mappet hvis jeg setter på en t25, k04 eller t3/t4 turbo og bytter manifoil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bull7 Skrevet Juli 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 er det vanlig med s4 coil på 1,8 turbo motoren fra fabrikk? for på alle 4 som sitter i min bil står det s4 på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TripleBoy Skrevet Juli 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2007 det bare står det! det er ikke s4 coiler! Siter TripleBoy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stianh Skrevet Juli 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 jeg har byttet hjerne og chip. da jeg trodde det var chippen som var problemet. men bilen ble ikke noe bedre. og skiftet magnetventil i dag. lurte på om jeg skulle bytte turbo/wastegate. men må jeg få bilen mappet hvis jeg setter på en t25, k04 eller t3/t4 turbo og bytter manifoil? du må mappe bilen hvis du oppgraderer turbo Siter Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod X: Honda Civic VTI 93mod X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bull7 Skrevet Juli 13, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2007 takk. men nå går bilen som den skal. noen utette slanger... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.