Sulliken Skrevet Juli 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Jeg har vært borti i sånn plystrelyd på en slik bil, kom fra sprekk i eksosmanifoldet tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2007 Hvorfor er lyden der bare når turboen lader? Lyden starter på rundt 0.3bar og fortsetter helt til 1bar. Skal ikke bilen gå dårligere når det er sprekk i manifolden forresten? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet Juli 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 Hvorfor er lyden der bare når turboen lader? Lyden starter på rundt 0.3bar og fortsetter helt til 1bar. Skal ikke bilen gå dårligere når det er sprekk i manifolden forresten? Aner ikke, vet ikke om det var feilen heller, for det var ikke min bil, det kom en fløyteaktig lyd ved et visst turtall når bilen var kald, men ikke varm. det var like over 2500 RPM, jeg tror det hadde med eksosmanifoldet å gjøre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2007 I min bil er lyden der hele tiden. Uansett varm eller kald. Er også så å si like høy lyd hele tiden. Lyden kommer først når turboen begynner å lade ved 0.3bar som sagt.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sulliken Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 I min bil er lyden der hele tiden. Uansett varm eller kald. Er også så å si like høy lyd hele tiden. Lyden kommer først når turboen begynner å lade ved 0.3bar som sagt.. Hvis det bare er sånn høy raslelyd som kommer fra 15-1600 RPM så har jeg hørt det på biler med slitt, men ikke defekt turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Juli 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2007 Trolig den lyden dere hører er at Turboen begynner å bli sliten og at den trolig har subba inntil huset en gang. Da vil man få litt avstand mellom kompressorhjulet og huset og slepper igjennom litt luft der. Det går en stund men plutselig sier det skraaaaap også no more ladetrykk... Var samme på Cossien min og der kutta Turboen ut plutselig... Min gamle 100 2.5 TDi lada 1.2 bar i peak og stabiliserte seg på ca 1.1. Kunne ikke lade mer pga momentsperra. Bytt Turbo før den går inni huset skikkelig og blir til småbiter som koser seg i sylindra... :) Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2007 Hmm.. Hvis det du sier stemmer JvhCossie, kan jeg da sjekke dette ved å kjenne på akslingen til turboen etter slakk? Tenkte jeg skulle sjekke slakken nå ganske snart uansett.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Må ta opp igjen denne da vi enda ikke har funnet årsaken.. :| Har demontert litt slik at jeg fikk kjenne etter slark i turboen.. Var lite slark, ikke mer enn kanskje 1-2mm opp/ned, og ingenting inn/ut.. MEN.. Tok bilde av vifta på komp.siden.. Den så litt rar ut.. Hva mener dere? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet Januar 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Hehe, har tatt sin tid dette her :p Den ene turboen jeg holdt på med på jobb var kompressorhjulet rette som du ser her Vil derfor tro at kompressorhjulet på denne bilen ikke er i form lenger.. Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2010 Men hvis komp.hjulet ikke er i form, hvordan kan turboen da lade nesten 1.1bar? :| Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.