mistercartman Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Hei godtfolk! I morgen tidlig kjører vi fra Oslo til Rondane og Høvringen. Skal overnatte der til lørdag, og så kjøre videre via Trollstigen og Zakariasdammen, til Bud (hustadvika). Der skal vi dykke på søndag, og så kjøre atlanterhavsveien mandag og opp til Trondheim. I den forbindelse lurer jeg på om folk har noen tips om severdigheter og steder man bør besøke på denne ruten? Tenkte å stoppe i Lillehammer på vei oppover i morgen, og gå en tur på fjellet når vi kommer frem. Blir E6 fra Oslo-Sel. Deretter E6 opp til Dombås og E136 fra Dombås til Trollstigen. Deretter en lett blanding av E6, riksvei 64, 664, 63 og E36 samt E39 mellom Trollstigen, gjennom Molde og opp til Bud (ved Ona fyr, for de som har lest den boken :) ) Tar gjerne imot tips om spennende kjøreruter, og ufremkommelige veier :) Trives godt bak rattet i den nye bilen. GPS koordinater eller gatenavn/adresser er flott, så får jeg noe å punche inn på GPS`en. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 Severdigheter som påtvungen opphold på dyre campingplasser. Du kommer nok til å legge merke til hvor utrolig mange skilter der er plassert over allt med "No camping". Stakkars turister mener jeg :) Loppet for penger uansett. hehe. Ha en fin tur hvertfall. Har ingen gode severdigheter å tipse med for hånda. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Juli 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2007 kjøre forbi huset mitt du da:) ska du på fjellet å gå, så gå i øyer fjellet, er visst ordentlig fint for de som har gått mange steder:P Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 kom til tromsø, mye fint å se her. Kongefint vær også, blir det varmere her nå flytter jeg sørover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Kvitskriuprestinn ved Sel er stor opplevelse, et naturfenomen som kun eksisterer to steder i hele verden (fenomenet befinner seg i en trang sidedal øst for Gudbrandsdalen, opp mot Rondane). Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Hva går fenomenet ut på? Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Det ligger store steiner oppå bakken på et sted med hvit morenegrus. Så regner det rett ned og morenegrusen rundt steinene vaskes bort. Etter noen hundre år står det tilbake en søyle med morenegrus med den store steinen på toppen. Hvis en sånn toppstein faller av så tar det bare et par uker før sandsøylen er vasket bort av regnet. Stedet er fredet og inngjerdet, man får bare lov å gå fram til gjerdet. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Juli 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Hehe. "Kvitskriuprestinn" ja. Så skiltet på vei oppover, men å se nøyaktig hva det stod var vanskelig, så takk :) Har passert avkjøringen, og er oppe på Høvringen nå. Bor rett over veien for leirskolen jeg var på når jeg gikk på barneskolen. Skulle gjerne kjørt opp fjellsiden uten samboer og hund i bilen, og med veien avsperret! Det hadde vært artig! Men nå skal jeg kose meg med krim på NRK. Er lousy gprs surfing som gjelder her oppe, så det er relativt håpløst å få sjekket så mye på nettet. Men sjekker innom tråden fortløpende! Bilder kommer etterhvert. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Juli 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2007 Samtidig som du er oppi der, er det jo veldig moro å kjøre oppover mot Lom og Bøverdalen, eller om Skjåk til Geiranger! I Bøverdalen blir du liiiten ;) Husker vi var ved Prestene på Skoletur i fjor ;) Verdt å stikke innom! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg