slitenvolvo Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Hmm.. Har hatt det ca sånn før.. Eneste som har noe å si er vel hvor slangen til fordeler er? Er bare det at jeg måtte ha den på innsuget, da turtallet økte når jeg kobla den inn på der istedet for på gasseren. Fikk bare tenningsbank når jeg hadde den på gasseren.. Jeg foreslår ihvertfall at du kobler ting slikt de skal være originalt. Og problemsøker ut i fra det. Styreventil EGR, er det den metallsaken som står ilag med veivhusventilasjonen? Isåfall, er den fjernet. Er saken med to nipler som sitter like framfor tempføleren i toppen. Vacuumboksen til pulsair? Hvor er den? Det er den boksen som sitter på slangen som går fra luftfilteret og til de røra som kommer opp fra under eksosmanifolden. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Ahh.. Ja, skal prøve å koble det slik som du sa. Har dog liten tro på at motoren "fikser" seg av den grunn, men all hjelp hjelper.. :p Den saken med to nipler på som sitter foran tempføleren, hvor skal de niplene gå hen? Ene er til vacuum ja, men den andre..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Ene er vakum fra forgasser, andre går til EGR-ventilen. Du kan egentlig fjerne hele egr-systemet, og plugge vakumslangen som går til forgasseren. Siden motoren vil gå dårlig om det er feil på EGR-systemet. Ellers så har jeg en veldig grei b230a motor som må bort, hint hint :) Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbodude Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Har du sjekket registerdrevet på veiva så ikke det har sittet løst?Tenkte om kjila har blitt slitt så det har flyttet på seg der... Har vært borti det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Juli 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 Hmm.. Hva er det som må fjernes for at hele egr/pulsair-shiten er vekk da? Fra punkt til prikke..? Menne.. b230a...? Gått mye? Komplett..? Har knekt den kjilen som skal stå der, men bytta den å hadde et skrujern i plugghull nr1 slik at jeg så når stemplet var på ødp.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2007 240k km, mye nytt. Mangler braketter til dynamo og servo. Ellers mye byttet og overhalt forgasser. Ledningsnett og tenningsmodul følger med, men kontakten må sikkert tilpasses for å passe i 240. Kontakten til ladelampa er borte. Se forøvrig signaturen min. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Da har jeg endelig funnet synderen til hvorfor motoren ikke har vært helt frisk.. Motoren har aldri vært i så fin form før.. :D Det hele begynte med at jeg satt å tenkte på at jeg muligens fikk ventilflyt ved 3500-5000rpm, så jeg skulle bytte fra D til A kam. Skrudde fra hverandre toppdekslet, regreima osv og skulle til å løsne kammen. Da jeg hadde løsnet noen få av festene, lå en halvdel av kammen igjen. Den var knekt på midten.. Her er noen bilder: Slik skal en D-kam egentlig se ut: Ikke slik: Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 Hehe, nei det er ikke rart den har oppført seg litt merkelig. Men du burde ha hørt noen ulyder? Knekt kam har jeg ikke hørt om før. Det kan da ikke være vanlig på rødblokkmotorer? Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 delen som gikk rundt satt vel fortsatt fast i opplagringa:D ikke rart den var muggen:D Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet August 1, 2007 Rapporter Share Skrevet August 1, 2007 hehe sett det der før ja .. Var en som knekte den likedan på bilcros løp på mo i rana ifjord de snura den rett i hop og sveisa den der den lå i toppen :) skikkelig bc mekk funka resten av helga og noen løp til såvidt jeg husker. Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2007 Har ikke hørt en eneste ulyd for å si det slik.. Derfor jeg ikke har merket noe. Har jo hatt oppe toppdekslet flere ganger før å sjekket blant annet ventilklaring osv.. Så ingenting til knekt kam da.. Var så å si umulig å se at den var knekt.. Den passa så fint i sporet sitt kan man si. Nå funker ihvertfall bilen tålig greit.. Greier fint å burne i 2.gir ihvertfall.. Før var det ikke litt i 1. engang.. :p Eneste problemet jeg har nå, er tenningsbank ved 2-3-4000rpm.. Har fortenning på rundt 12-15 grader.. For mye kanskje? Måtte ha såpass med fortenning for å få den til å gå skikkelig reint på tomgang.. :P Ang bilcrossløsningen, så har jeg sett folk gjøre det der ja. Ikke det at det er den beste løsningen, men den funker vel vil jeg tro.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet August 3, 2007 Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 justerte du tenning med eller uten vacuum?? Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2007 Justerte selvfølgelig uten vacuum.. Har justert den ned til 11-12 grader nå. Enda så er det litt bank i motbakker ved pådrag.. og ved rask aks fra 2.gir til 3.gir... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet August 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 Ingen som vet hvordan jeg får vekk tenningsbanken? Er temmelig irriterende.. Den kommer på rundt 3-4000rpm og slutter på 4500-5000rpm.. Motoren går merkbart mye dårligere når banken er der, kontra når jeg ikke har bank, så vil helst ha fått fjernet denne tenningsbanken.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.