Gå til innhold

kjøp av e30

Ranger emnet


MGR

Anbefalte innlegg

lurte på hvor mye en fornuftig pris for en e30 er? altså coupe, helst 320i, men alt anna går også, skal bytte motor til m50b25 seinere. men skal kjøpe i august/september, for ca 10k holder det? får jeg en bil som det ikke er noe skader, og ikke så mye rust? helst også med faceliften, er det fra 87 eller 88? send pm viss dere veit om noen som skal selge noe. elns

 

mvh: MGR

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte på hvor mye en fornuftig pris for en e30 er? altså coupe, helst 320i, men alt anna går også, skal bytte motor til m50b25 seinere. men skal kjøpe i august/september, for ca 10k holder det? får jeg en bil som det ikke er noe skader, og ikke så mye rust? helst også med faceliften, er det fra 87 eller 88? send pm viss dere veit om noen som skal selge noe. elns

 

mvh: MGR

 

Du må nok spe på ti til for en facelift i Ok stand. Facelift er 7/87.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange forskjeller på facelift og prefacelift.

 

forskjellige fangere, frontplate og bakplate.

Facelift har lavere monterte hjulbuer bak (gjør at facelift bakfanger ikke passer rett på pre-facelift).

Linselykter, bensintank, baklykter. Dette er det jeg kommer på for øyeblikket.

 

Hvis du skal bytte til m50b25, ville jeg brukt en 325 som utgangspunkt. Denne har skiver bak og har identisk understell og bremser som 320is som har 196hk.

Med andre ord, E30 325i skal være veldig lett å godkjenne med m50.

 

Det blir fort dyrt å kjøpe en billig bil som du skal bytte ditt og datt på. Smell til med en facelift, gjerne 325, så slipper du å bytte understell og bremser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du forsjell på pre facelift og facelift på lyktene

 

Pre Facelift (ja det er en Alpina utgave men lyktene er like)

http://www.mini-modell.de/images/c2.jpg

 

Facelift

http://www.sportsvogn.no/images/2002/rudskogen03082002/e30-2.jpg

 

som du sikkert ser er lyktene til di gamle litt smalere og har ikke den skrå vinkelen som facelift har, lyktene fra facelift vill IKKE passe på en eldre model, det skal vertfall mye tilpassing til for og få det 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser du forsjell på pre facelift og facelift på lyktene

 

Pre Facelift (ja det er en Alpina utgave men lyktene er like)

http://www.mini-modell.de/images/c2.jpg

 

Facelift

http://www.sportsvogn.no/images/2002/rudskogen03082002/e30-2.jpg

 

som du sikkert ser er lyktene til di gamle litt smalere og har ikke den skrå vinkelen som facelift har, lyktene fra facelift vill IKKE passe på en eldre model, det skal vertfall mye tilpassing til for og få det 100%.

 

ja veit baklyktene ikke er like.. men er front fangern jeg vil ha.. bak fanger har jeg tenkte å fikse på sjøl med glassfiber.

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange forskjeller på facelift og prefacelift.

 

forskjellige fangere, frontplate og bakplate.

Facelift har lavere monterte hjulbuer bak (gjør at facelift bakfanger ikke passer rett på pre-facelift).

Linselykter, bensintank, baklykter. Dette er det jeg kommer på for øyeblikket.

 

Hvis du skal bytte til m50b25, ville jeg brukt en 325 som utgangspunkt. Denne har skiver bak og har identisk understell og bremser som 320is som har 196hk.

Med andre ord, E30 325i skal være veldig lett å godkjenne med m50.

 

Det blir fort dyrt å kjøpe en billig bil som du skal bytte ditt og datt på. Smell til med en facelift, gjerne 325, så slipper du å bytte understell og bremser.

endelig et ordentlig nyttig svar:)

hva er forskjellen på bensintanken? vet 325 lønner seg som utganspunkt. men har ikke mye penger å rutte med. men lønner seg heller å vente og spare mer da? hadde egentlig tenk å kjøpe billig bil, å pusse opp, får jo lært en del:)

er det stor forskjell på understellet på 325i, og de andre e30'an? utenom skiver bak?

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig et ordentlig nyttig svar:)

hva er forskjellen på bensintanken? vet 325 lønner seg som utganspunkt. men har ikke mye penger å rutte med. men lønner seg heller å vente og spare mer da? hadde egentlig tenk å kjøpe billig bil, å pusse opp, får jo lært en del:)

er det stor forskjell på understellet på 325i, og de andre e30'an? utenom skiver bak?

 

Pre-facelift har 55 liter og facelift har 65 liter.

 

Forskjellen på understell på 325 og andre, er at 325 har 51mm fjærbein. De med mindre motor har 45mm (med unntak av 318is som har 51mm).

 

Tror ikke stab-stag bak er standard på de mindre modellene heller.

Og så til rosinen i pølsa. 325i har diffbrems :D

 

Jeg vil så absolutt si at det lønner seg å vente på en god bil med masse utstyr, pengene ryker fort har jeg funnet ut.

Kjøpte originalbil med lite ekstrautstyr selv, og har funnet ut hvor mye alle småtingene koster.

Pass på å kjøpe en med sportstoler, for disse er vanskelige å få tak i brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig mange som er til salgs, som er bygd om fra 318i til 323i. er det noe å satse på da? el må je satse på en 325i? kan vel bygge om til 325i med alle org dele liksom?

 

Har du tid så er det ikke så altfor vanskelig og dyrt og bygge om en 320 til 325 f.eks. En E30 325 koster ikke all verden i Tyskland, da har du jo alle deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tid så er det ikke så altfor vanskelig og dyrt og bygge om en 320 til 325 f.eks. En E30 325 koster ikke all verden i Tyskland, da har du jo alle deler.

 

sant det.. men blir det så mye billigere enn å kjøpe alle deler i norge da? på huggern, å sånn?

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sant det.. men blir det så mye billigere enn å kjøpe alle deler i norge da? på huggern, å sånn?

 

Det blir jo litt penger av å kjøpe det i "løsvekt" på hoggeren.

 

Motor, gir og differensial koster litt.

Så trenger du fjærbein, bremser forran og bak, kabler for å flytte batteriet bak (standard på 325).

 

Så kan du tenke på hvor mye småting du sikkert får bruk for, da er det litt kjekkere å kunne plukke ting av en delebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt penger av å kjøpe det i "løsvekt" på hoggeren.

 

Motor, gir og differensial koster litt.

Så trenger du fjærbein, bremser forran og bak, kabler for å flytte batteriet bak (standard på 325).

 

Så kan du tenke på hvor mye småting du sikkert får bruk for, da er det litt kjekkere å kunne plukke ting av en delebil.

 

men skal ha m50b25 motor.. da kjøper jeg ikke m20b25 først..:P å da passer vel gir også, så blir vel bare diff? fjærbein blir det, men kjøper bedre bremser når jeg først skal kjøpe tror jeg.. blir vel heller til at jeg setter på bremser fra m5, eller m3 elns.. viss de passer? mye jeg lurer på. og må finne ut. kalber koster jo ikke så mye da.. og bruker ikke org kabler fra 325i da:P

-BMW e30 320 tramp drifter posjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår