b1rken Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Heisann. Siden klokkken i mondeoen min er av en ganske kjedelig farge, så kjøpte jeg meg diode, motstandere og loddet en sterk blå diode istedet for pæren som skal være bak klokkken. Men jeg har et problem. Dioden lyser ikke opp området jevnt. Jeg tenkte først at den kansje sto for nærme displayet, og satt den tilbake noen cm, men det hjalp lite. Godt muligt at dioden rett og slett lyser for kratig, men jeg vil jo ha et kraftig blått lys fra klokken? Ville det virket om jeg satt på en dobbelt så stor motstand som den trenger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Diodene åpner på en bestemt spenning så det er nokk litt vanskelig å styre akkurat den prosessen. Men jeg har sett folk som bruker slik limpistol lim for å spre lyset. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Du kan sette på en større motstand for å få svakere lys i den, men da må du regne ut hvor stor motstanden kan være uten at spenningsforskjelden over dioden ikke blir mindre enn den som er til din diode. (Tipper på 0,6v) Men jeg vil mye heller prøve å få inn noe limpistollim eller noe for å spre lyset. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b1rken Skrevet Juli 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Har tatt fram limpostolen til muttern nå, og lagt en godt lag over hele dioden. Venter på at det skal tørke nå, så skal jeg komme med tilbakemelding om hvordan det gikk, kansje bilder også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blystan Skrevet Juli 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2007 Vis det ikke hjelper, sett heller inn en 2-3 elle kansje 4 dioader med mye lavere lysstyrke. Siter Mazda MX-3 V6 92 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg