Gå til innhold

Hvilken norsk MX-5 med ~400 hester ?

Ranger emnet


arildh

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt noen rykter om at det er en kar som har en

MX-5 som er bremset til rundt 400 gamp med turbo en plass her på østlandet.

Jeg mener da ikke den blå med GT-R motor som går i Hurdal.

Mulig det var noen i kretsen til Quicksilver.

 

Er det noen som kan bekrefte dette ?

 

Er i så fall interessert i å vite hva som er gjort med den motoren og om vedkommende er her på forumet.

 

Så det..

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Jeg har hørt noen rykter om at det er en kar som har en

MX-5 som er bremset til rundt 400 gamp med turbo en plass her på østlandet.

Jeg mener da ikke den blå med GT-R motor som går i Hurdal.

Mulig det var noen i kretsen til Quicksilver.

 

Er det noen som kan bekrefte dette ?

 

Er i så fall interessert i å vite hva som er gjort med den motoren og om vedkommende er her på forumet.

 

Så det..

 

400HK?? GUUUD BEEDRE!

 

Det er jo sinnsykt. Hvis dette er tilfelle da.

 

Kanskje han som eier den er i familien til Asbjørnsen & Moe ;)

 

Men fra spøk til Aloe Vera..... Er dette sant så er det sinnsykt prosjekt da... rart ingen har hørt om den...

 

Hadde vært fett med noen bilder og specs.. ikke bare antagelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Det var Larsmx5 her på forumet som nevnte det da jeg var og testet bilen hans.

Han kjøpte vist demperne sine av vedkommende.

 

OK... Da er det den fra hakadal eller noe.. den har 323GTR motor. Og er derfor en 1,8. Etter det jeg hørte så er det ca330-40hk....

 

Men pytt pytt.... 60-70 fra eller til... :D

 

Bilen er forøvrig skikkelig kul å se på, hvis jeg ikke har hørt feil så er der bur og hardtop... feet farge også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

Det er ikke den med GT-R motor! Dette er 'den sorte mx-5n til han kompisen til Reidar' Bremsa visst 402hk ellerno. En 1.8 som er borra opp med modda a greddy s14 innsug og ic...

Stemmer dette. Om eigeren ikke vil fortelle om bilen må han få lov til å la være.

Den bilen med gt-r motor er bremset til 312 på hjula og 450Nm. Greit det også på en 1,8.:D

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel , hvis dette er så topphemmelig så er det vel umulig å få ut noe specs da .. :)

 

Jeg var mest interessert i om han hadde brukt en 1.8l MX-5 motor eller en GT-R motor.

Jeg vet at de har tilsynelatende samme blokk, men råder, stempel, veiv, vannpumpe, topp,ventiler, kammer, dyser, ECU og tenning +++ er jo forskjellig og mere kapabel til slike effekter.

 

Med andre ord er det en lang vei å gå for å få en MX-5 motor til bremse 402 hester i forhold til en GT-R motor.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Javel , hvis dette er så topphemmelig så er det vel umulig å få ut noe specs da .. :)

 

Jeg var mest interessert i om han hadde brukt en 1.8l MX-5 motor eller en GT-R motor.

Jeg vet at de har tilsynelatende samme blokk, men råder, stempel, veiv, vannpumpe, topp,ventiler, kammer, dyser, ECU og tenning +++ er jo forskjellig og mere kapabel til slike effekter.

 

Med andre ord er det en lang vei å gå for å få en MX-5 motor til bremse 402 hester i forhold til en GT-R motor.

 

Vi får jo se hva min bremser nu når den skal på rulle snart , skulle bare hatt en storcoller..:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Javel , hvis dette er så topphemmelig så er det vel umulig å få ut noe specs da .. :)

 

Jeg var mest interessert i om han hadde brukt en 1.8l MX-5 motor eller en GT-R motor.

Jeg vet at de har tilsynelatende samme blokk, men råder, stempel, veiv, vannpumpe, topp,ventiler, kammer, dyser, ECU og tenning +++ er jo forskjellig og mere kapabel til slike effekter.

 

Med andre ord er det en lang vei å gå for å få en MX-5 motor til bremse 402 hester i forhold til en GT-R motor.

Gå på flying miata siden og se på race motoren der. Det er vel utgangspunktet for den norske motoren. Detaljene er det vel bare eigeren som vet.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Asim

 

Unnskyld at jeg spør, men hva er en storcoller?? :confused:

 

Skal være en stor intercooler vis du ikke klarte og skjønne det..

 

Men enkelte klarer kansje ikke og sette to + to samme så lett som andre.;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår