Gå til innhold

Bensinforbruk og ytelse!

DelPiero

Anbefalte innlegg

Hei

Sjekk ut www.mercefreaken.com -> Modellene -> 201 -> Motortype

Der står det meste om ytelse, forbruk osv.

Vil ikke påstå at en 2.0 går godt. Spørs hva du legger i begrepet "godt".

Har selv en 2.3, dette er heller ingen racerbil, dessverre.

Med tanke på forbruket kommer det jo veldig an på hvordan du kjører bilen. Når jeg henta bilen min i fjor en gang, rekna jeg meg fram til 0,68 på mila. Da kjørte jeg fra Gardermoen til Ålesund.

Men ved litt "kvass" kjøring blir bilen pluteslig JÆVLIG tørst, da renner det tvers igjennom.

1984 Volvo 360 2.0

1993 BMW 318is

1991 MB 190E 2.3 Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får mye bra brukt. Men somme ting må jo kjøpes nytt. Da har du BOS, med sine meget stive priser. Du har også andre sjapper som Auto-Trio som er rimligere.

Meld deg inn i www.190klubben.no. Der får du den hjelpen du trenger. Og om du trenger brukte deler finnes det meste der :) Koster 190 kroner i året :)

1984 Volvo 360 2.0

1993 BMW 318is

1991 MB 190E 2.3 Sportline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Sjekk ut www.mercefreaken.com -> Modellene -> 201 -> Motortype

Der står det meste om ytelse, forbruk osv.

Vil ikke påstå at en 2.0 går godt. Spørs hva du legger i begrepet "godt".

Har selv en 2.3, dette er heller ingen racerbil, dessverre.

Med tanke på forbruket kommer det jo veldig an på hvordan du kjører bilen. Når jeg henta bilen min i fjor en gang, rekna jeg meg fram til 0,68 på mila. Da kjørte jeg fra Gardermoen til Ålesund.

Men ved litt "kvass" kjøring blir bilen pluteslig JÆVLIG tørst, da renner det tvers igjennom.

hvor gammel er bilen din og hvor mye har den gått ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 190 er nå min førstebil og for min del så går den heilt greit (enda, går vell lei brått tenker jeg) Den går fortere en kamerat sin audi80 og bruker også en del mindre bensin ligger på 0.7-1.1 på mila alt etter hvormye jeg gasser. Dette er da en 2liter fra 1984 som har gått snart 300k uten den bærer noe preg av dette =)

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 190 er nå min førstebil og for min del så går den heilt greit (enda, går vell lei brått tenker jeg) Den går fortere en kamerat sin audi80 og bruker også en del mindre bensin ligger på 0.7-1.1 på mila alt etter hvormye jeg gasser. Dette er da en 2liter fra 1984 som har gått snart 300k uten den bærer noe preg av dette =)

Lurte på en ting, siden vi nesten har samme årsmodell (min 83mod). Og bilen min har også gått 300k. Har du litt bensinlukt i bilen din ????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på en ting, siden vi nesten har samme årsmodell (min 83mod). Og bilen min har også gått 300k. Har du litt bensinlukt i bilen din ????????????

fint lite av det du, du har ikke hull i tanken ? den ligger rett bak ryggen i baksetene.

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider