ovlov86 Skrevet August 30, 2007 Rapporter Share Skrevet August 30, 2007 For mennesker som kjører teknologi fra tidlig jernalder spiller sikkert ikke kvalitetsolje noen stor rolle. :shake Veldig saklig. Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommes Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Hva er gale med Biltema motorolje da? Skjønner meg ikke på folk som bruker flere hundre kr ekstra på oljeskift bare for å få et velkjent merke. Olje er olje Ikke veldig galt å bruke biltemolje. Men den helsyntetiske 4L 5w-40 oljen som du får kjøpt på biltema PER DAGS DATO er garantert ikke av samme kvalitet som 5w-40 statoil lazerway / fk oljen. Kan hende det er Statoil som lager den, men i såfall leverer dem en dårligere olje til Biltema. Da jeg åpna flaska og rista rundt så merket jeg en uvanlig såpe konsistens som ikke kjennetegner helsyntetiske oljer, annen farge enn statoil sin og den rant som "vann" i trakta. Motoren bråker noe mer og hører mer lyder, men skal sies at den forrige oljen var av den aller beste sort. Som regel har man 'mer bråk = mer friksjon = mer slitasje' viss oljen er av samme viskositet. Selvfølgelig fortsatt en god olje, men ett stykke igjen til de aller beste vil jeg tørre å si. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg