Gå til innhold

Lakeringsmaske

Ranger emnet


killerFly

Anbefalte innlegg

Ser ok ut den masken der, men det er jo kun til bruk ved sprøyting av 1K produkter, er kun friskluftsmaske som er godkjent og holder for prøyting av 2K produkter, en slik vanlig filtermaske tar ikke isocyanatene som er i herderen til lakken, og jobber du som billakkerer så er det faktisk ulovligt å ikke bruke friskluftsmaske ved sprøyting av 2K produkter

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tar du feil bosscat.

Disse maskene er faktisk godkjent til å sprøyte 2K produkter, men bare i en begrenset periode. (2-3 uker) Maskene må lagres lufttett og tørt.

Dessuten er det ikke bare isocyanater masken må filterere, også Peroxsid som finnes i herdere krever tilluftsmasker.

 

 

mediawebserver?66666UuZjcFSLXTtlxftNXfyEV76EbHSHVs6EVs6E666666--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er meget muligt det Melbye, men i følge den info jeg har fra Spies Hecker, så er det bare friskluftsmaske som er lovlig ved sprøyting av 2K produkter, og jeg mener å huske at dei henviste til en lov paragraf i sine papirer, men det må jeg sjekke nærmere når jeg kommer på jobb igjen

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bruker av DPC (Spies H., Standox, DuPont)sine produkter, og vet hvilket skriv du sikter til.

Jeg er med i prøvenemda for lærlinger her hvor jeg bor og vi har hittil ikke strøket noen for bruk av vanlig kullfibermaske ved lakkering, forutsatt at masken er ny.

MEN, det er ingen tvil om det er lurest / best å bruke skikkelige tilluftsmasker ved lakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en 3M 09642 maske, koster ca. 209,- + mva.

God maske til proff og hobbybruk. Tar både støv og gasser.

 

den funker bra til støv og div smålakkering, men den bør ikke brukes til lakkering over tid, og rom uten ventilasjon. dessuten varer de ikke så lenge. det er anbefalt, av ALLE proffer med respekt for helsa si, at du bruker friskluftmaske. vi bruker våre 3M masker hver dag i to uker til vasking før lakkering, sliping ol., så må de byttes ut.. så om du allerede har kompressor lønner det seg i det lange løpet både i penger og helse, med friskluftsmaske :)

- volvo 240, 88 mod.

er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friskluftmaske er eneste alternativ hvis du tenker på helsa di, og når dere snakker om pris, så kan dere jo prøve å sammenligne 4000,- opp i mot løsemiddelskader.

Ved bruk av friskluftmaske må du passe på at lufta er 100% ren.

Er det litt oljedamp i lufta du puster inn, går det rett i lungene, og det er ingen morsom opplevelse.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liker 3m maska veldig godt. God å ha på og. Jeg er typen som som ikke liker å ha ting i ansiktet, men 3m maska er behagelig å ha på. bedre enn ikke no maske uansett da. Jeg bruker min privat tilå lakke små ting pluss litt bil lakkering.

Men kjøper ny hver 3 mnd.

ligger alltid luft/støv tett når jeg ikke bruker den

Oldsmobile cutlass

volvo 850 2,5

Opel combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår