Gå til innhold

Hjelp !! Båndpass

Ranger emnet


Saab'a 9000

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kan noen hjelpe meg med og beregne båndpass kasse til min 2stk Jbl 10Gti mk1

 

specs om elemtet:

http://europe.jbl.com/car/products/product_detail.aspx?prod=W10GTI/230&cat=SUB&ser=GTI&language=ENG&country=NO®ion=EUROPE

 

 

Sån vil kasse bli sende ut:

Utennavn.jpg

 

 

Mvh

 

Ørjan

 

Jeg har ett utesta forslag, men er etter simulering.

 

lukka kammer 28L (en på værside som din tegning)

Porta kammer 37L

port Ø11cm X L 30cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo med et kasseforslag til båndpass kasse til sub'en.

 

men der er det:

lukka kammer'et 49.56L

Porta kammer 35.40L

Port Ø 4" og 17cm Langt.

 

Vist eg da dobler det porta kammer og sitter inn en ekstra port, kan det bli bra?

 

Driver og skal bygge i e36, så fant ut at båndpass kunne vere en grei løsning på og få trøkke inn i cupen via skiluken. pluss eg vile teste noe nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo med et kasseforslag til båndpass kasse til sub'en.

 

men der er det:

lukka kammer'et 49.56L

Porta kammer 35.40L

Port Ø 4" og 17cm Langt.

 

Vist eg da dobler det porta kammer og sitter inn en ekstra port, kan det bli bra?

 

Driver og skal bygge i e36, så fant ut at båndpass kunne vere en grei løsning på og få trøkke inn i cupen via skiluken. pluss eg vile teste noe nytt..

 

ikke altid dobling av ellementer blir dobbling av areal, og port.

 

men min simulering er tydlig av helt annen avrulling, en hva som er satt opp.

satte inn de måla på 1 sub, det så også helt greit ut, men jeg ville hatt den tuningen hjemme i stua, ikke i en liten bil.

 

Men som nevnt, Dag har lagd mange slike kasser til bil.

jeg har lagd slike kasser til hjemmebruk, og bar noen veldig få til bil.

 

Men om du dobbler det porta kammeret, og lager en lukka del på bege sider som tegningen, så blir Ø11cm port L 17Cm veldig riktig.

Disse portene får du også regulerbare i lengden, trur dem kan reguleres fra 14cm til 28cm. så da er sjangsen stor att du treffer perfekt, ved å teste ut enkelt ulike lengder.

 

Men kassa blir jo ganske stor.

 

Og det ser ut som midbass må helt ned i 60Hz for å få fin overgang. (kanskje dypere, men dette tester du fint ut når det sitter i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår