Gå til innhold

motorbytte..?

Ranger emnet


VolvoR-Sport

Anbefalte innlegg

høres ut som et Dårlig kjøp om det ikke er en skikkelig røverpris... motorer som er tukla med, og i tilleg har fucka turbo viser gjerne litt om tilstanden på Motoren. Påregn fulloverhaling i kjøpesummen...

 

kan ikke si annet enn at prisen er "ingenting", turbo kan jeg kanskje få med hvis jeg er heldig.

 

Regn alltid med en full overhaling med mindre selger sier den er nyoverhalt og det synes og det kan dokumenteres med kvitteringer osv. (ren motor, nye pakninger osv). Er bare tull å sette inn en motor du ikke vet standen på. De begynner å lekke her og der så å si med en gang, eller i værste fall raser. Regn ca 5000-6000 kroner til nye pakninger, lager, stempelringer, honing, reimer, olje, motorfester, clutch, slanger og div deler

 

Tro meg, det baller fort på seg, jeg kjøpte motor for 6000 kroner i sverige, men totalt kom det på nesten 20000 for alt.

 

motor: 6000

pakinger: 1500

eksos: 3500

ny oljekjøler m\slanger: 2500

clutch 1300

motorfester 500 (escort cosworth)

 

osv.......

 

Som du skjønner så koster dette penger

 

hva skal jeg med eksos til 3500??

oljekjøler er også billigere enn det du har satt som pris:)

clutch har jeg ny i bilen min nå

motorfester fikses også billig;)

 

men som sagt, det baller fort på seg! da koster det:P men ja, overhalings sett kan også følge med, sa selger!

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært og sett på motoren, står på en fungerende 16T turbo, oljekjøler følger ikke med, samt noen følere mangler, pga motoren har hatt datasprut. følger med overhalings-sett, total pris blir 7000,- skal prøve å få med intercooler i prisen.

Årsmodell visste han ikke.

 

Hva tror dere om dette?

Bra kjøp?

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si annet enn at prisen er "ingenting", turbo kan jeg kanskje få med hvis jeg er heldig.

 

 

 

hva skal jeg med eksos til 3500??

oljekjøler er også billigere enn det du har satt som pris:)

clutch har jeg ny i bilen min nå

motorfester fikses også billig;)

 

men som sagt, det baller fort på seg! da koster det:P men ja, overhalings sett kan også følge med, sa selger!

 

- et eksosanlegg for Turbo-motorer koster 3500kr... det er det billigste, og da får du et 3" jt-anlegg fra Pedersens Racing.

Du kan selvsagt modde til det anlegget du har, men det blir ikke bra i lengden, og skal du "lade" litt etterhvert, så trenger du større eksos...ferdig med det:)

 

- Clutchen du har, er en "suge" clutch... en turbo-clutch er laga for å takle en god del mere NM enn suge-clutchen. Altså kommer det med Meget stor sansynlighet til å slure godt i hvert eneste gir.

 

- Oljekjøler koster faktisk FORT 2500kr... oljekjøleren i seg selv koster en drøy tusing, men så MÅ du ha nye slanger for å klare å få plassert oljekjøleren, og disse er ALT annet enn gratis. TESS skal ha fort 1000kr for et par slanger med nippler, og fremdeles er ikke oljekjøleren i bilen.. Ting koster kompis, sånn er det bare :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- et eksosanlegg for Turbo-motorer koster 3500kr... det er det billigste, og da får du et 3" jt-anlegg fra Pedersens Racing.

Du kan selvsagt modde til det anlegget du har, men det blir ikke bra i lengden, og skal du "lade" litt etterhvert, så trenger du større eksos...ferdig med det:)

 

- Clutchen du har, er en "suge" clutch... en turbo-clutch er laga for å takle en god del mere NM enn suge-clutchen. Altså kommer det med Meget stor sansynlighet til å slure godt i hvert eneste gir.

 

- Oljekjøler koster faktisk FORT 2500kr... oljekjøleren i seg selv koster en drøy tusing, men så MÅ du ha nye slanger for å klare å få plassert oljekjøleren, og disse er ALT annet enn gratis. TESS skal ha fort 1000kr for et par slanger med nippler, og fremdeles er ikke oljekjøleren i bilen.. Ting koster kompis, sånn er det bare :)

 

Har JT 3" anlegg, så dette blir ikke noe problem.

 

Det kan hende, men tror jeg prøver med min suge clutch først, så bytter hvis det slurer!

 

Som du sier, oljekjøleren koster ca 1000 lappen, tess har jeg rabbatt hos, samt z-service som også leverer slanger, nippler o.l.. men som du sier, alt koster penger!!

-Volvo 245 16v Turbo Prosjekt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår