Gå til innhold

Hjelp til valg av bruks-/vinterbil, Skal jeg kjøpe meg 240?

Ranger emnet


avz

Anbefalte innlegg

Heisann. Er det noen som vil hjelpe meg da jeg er veldig rådvill.

 

Jeg må ha meg ny bruksbil til høsten. Jeg liker Sierra veldig godt, favoritten egentlig. Hadde en kjedelig CL de to siste år som bruksbil. Og nå en finere '93 som sommer/prosjekt-bil.

 

Syns det har minket fært på Sierra-bestand. Syns på en måte det er leit å bruke de opp i salta. (Helt groteskt den saltinga, men det er et annet kapittel)

 

SÅ. Nå har jeg en 240 på handa. 4-lapper så er'n min.

 

Men Volvo er totalt ukjent for meg, faktisk ikke kjørt en Volvo før denne (etter veien altså).

 

Den er ikke bare billig. Det er litt å gjøre med den. Full runde med bremser hovedsakelig, men Volvo-deler på Biltema er billig.

 

Jeg har tatt noen bilder a'n. Den rusta som er synlig bla..

 

 

 

01.jpg

 

02.jpg

 

03.jpg

 

04.jpg

 

05.jpg

 

06.jpg

 

07.jpg

 

08.jpg

 

09.jpg

 

11.jpg

 

Jeg er ikke veldig merkefast jeg, med unntak av Sierra. Eneste er at jeg liker enkle biler. Og det er jo begge to.

 

Har ikke finni en så grei Sierra i forhold til summen å betale lissom.

Så...takker for råd:)

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp volvo 240 du.

Noe av det beste jeg har vært borti i allefall.

Drivverk og motorer tåler absolutt alt.

 

BTW:tror det er gammelbiln min den på bildet på innlegget ditt.

(ikke veldig sikker, men ligna. gammelbiln min var en 84modell med automat og gasser. Gått 140.000 og var HELT strøken, både utvendig og invendig)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

kjører 240 for tiden, da golfen stoppa og endte i garasjen.. har dela men ikke verktøy :( Uansett som sagt så kjører jeg 240, stasjonsvogn da. 87modell gasser. Går som en klokke, praktisk, lettkjørt og bedre svingradius enn 740 og golf :P Slipper lett bak :D Jeg er kjempefornøyd!

 

Gå for 240! Å spar opp til Sierra 1992-3 CLXi. En kamerat hadde en strøken slik! kongebil!, sparker bra fra! men så ble han påkjørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ett år seinere kjøpte jeg den likevel! ;)

 

Må friske opp bremser og litt diverse før eu-kontroll og skilter.

 

080908-2for1-17tom.jpg

MåTTE BARE, klarte ikke å dy meg, felga måtte på IDAG!

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste problemet med å bytte bremser er at nipplene på bremserøra ruster lett fast.

 

Må du bytte calipere eller bare skiver/klosser?

 

Jeg har skrudd på MYE rart, og enda ikke finni noe som er mere lettskrudd enn 240 :)

Bytte calipere + skiver rundt om er gjort på bare noen timer med litt verktøy.

Bare lufting som kan ta litt tid, men det er jo ikke akkurat så komplisert da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bytte skiver og klosser rundt om. Le'a opp kalipperne foran igår, trur nok de skal duge, de gikk i alle fall greit ut og inn etterhvert. Bak blire nye kalippere også, bare en rustklomp som sitter bak der nå i allefall. Blir spent på om jeg klarer å berge bremserør og slanger!

 

Noen kaller Biltema "Feiltema", men jeg syns det er ganske ålreit jeg med Volvo og "Bilemne", hadde jeg bare kjøpt riktige deler;)

 

Prosjekttråd

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/207230-avz-i-vinterbil-83-84-volvo-240-gl.html

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår