Jens Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Så en Audi 80 her om dagen. Var den nye typen ( etter 87 ) som er galvanisert. Men denne hadde masse rust, og det er den første audien jeg har sett av denne typen med rust. Hele kanalen bortover var rimelig røten, og forskjermen var også sliten. Synes det så ut som om bakskjermen var godt på vei også. Sett at bilen er kollisjonskadet : Kan man ha byttet kanaler og skjermer langs hele siden uten å ha rustbeskyttet de nye delene? Eller er det mer sannsynlig at bilen ville blitt hogd istedenfor å bytte hele siden på bilen? Noen som har en idè om hva som egentlig har skjedd med bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Gjetter på at bilen er kollisjonsskadet, og så reparert med "piratdeler" som ikke er galvanisert sånn som hele bilen er originalt. Da ender det ofte slik. Når bilen er helgalvanisert skal det *utrolig* mye til før det blir noe annet enn overflaterust noe sted hvis det ikke har vært noen gamle kollisjonsskader med mangelfull reparasjon.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Spangen du veit detta.. Når startet audi med å galvaniserer karoseriet? Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Oktober 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by Spangen Gjetter på at bilen er kollisjonsskadet, og så reparert med "piratdeler" som ikke er galvanisert sånn som hele bilen er originalt. Da ender det ofte slik. Det var et ganske rart syn - er ikke hver dag man ser en 80 som ser så sliten ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by MaDDoG Spangen du veit detta.. Når startet audi med å galvaniserer karoseriet? Var det ikke i 87 da? Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaDDoG Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 noen sier det andre sier noe annet jeg har hørt 85-86 og 87 så litt vanskelig vite det der... Siter Audi A4 Avant 1997 1,8T Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8 Volkswagen Golf III GL 1994 1,8 X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0 Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corrado16v Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 trodde det var i 86 jeg. er det jeg har hørt i alle år Siter http://privat.bluezone.no/moro/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cq85 Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 De var vel havlgalvanisert i '86, dvs opp til taket. Helgalvanisert i 87, fra og med type 89. Siter * 94 RS2 * 85 coupe quattro * x 82 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by cq85 De var vel havlgalvanisert i '86, dvs opp til taket. Helgalvanisert i 87, fra og med type 89. Audi 100 og 200 var vel helgalvanisert fra 1986, mens Audi 80 og 90 ble helgalvanisert fra 1987 elns (da den nye modellen kom) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by Spangen Gjetter på at bilen er kollisjonsskadet, og så reparert med "piratdeler" som ikke er galvanisert sånn som hele bilen er originalt. Da ender det ofte slik. Jeg tipper det samme. På biler med uorginale deler så ser du virkelig forskjell fra uorginale til orginale deler. De uorginale ruster ofte etter 2-3 år så jeg ville heller investert i å kjøpt nye deler orginale deler, et annet minus med uorginale deler er at de ofte ikke passer rett på der de skal og ofte må tilpasses før de kan settes på. Er jo noen "uorginale fabrikannter" som kjøper opp maskinene til de orginale merkefabrikkantene når de bytter de ut, men burde riktignok være en grunn til at de bytter de ut også. Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona Skrevet Oktober 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2003 Originally posted by Evjen Jeg tipper det samme. På biler med uorginale deler så ser du virkelig forskjell fra uorginale til orginale deler. De uorginale ruster ofte etter 2-3 år så jeg ville heller investert i å kjøpt nye deler orginale deler, et annet minus med uorginale deler er at de ofte ikke passer rett på der de skal og ofte må tilpasses før de kan settes på. Er jo noen "uorginale fabrikannter" som kjøper opp maskinene til de orginale merkefabrikkantene når de bytter de ut, men burde riktignok være en grunn til at de bytter de ut også. Det som er litt morsomt med tanke på hva du skriver er at de såkalte piratdelene ofte er produsert med nøyaktig de samme maskinene som originaldelene.. på samme dag. Altså, det er de samme som produserer delene, men de selges med forskjellig pris og navn, veldig vanlig.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dr.enos.pork Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Hvorfor har da veng så sinnsykt dårlig passform i forhold til orginaldeler? Siter chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by Ascona Altså, det er de samme som produserer delene, men de selges med forskjellig pris og navn, veldig vanlig.. Du må lenger ut på landet hvis du skal ha meg til å tro på at Veng deler er det samme som original.... Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evjen Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Originally posted by Ascona Det som er litt morsomt med tanke på hva du skriver er at de såkalte piratdelene ofte er produsert med nøyaktig de samme maskinene som originaldelene.. på samme dag. Altså, det er de samme som produserer delene, men de selges med forskjellig pris og navn, veldig vanlig.. Snakker vi om det samme? Siter - 1994 BMW 525iXA Touring - 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES- x 1994 BMW 525i E34 x 1989 BMW 316i Coupê x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benredik Skrevet Oktober 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2003 Tror nok at audi 80 blei helgalvanisert i 87 ja. Vi har hvertfall en -86 og den ruster bittelitt :) Siter -93 Audi 80 2.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.