Gå til innhold

960Interiør

Ranger emnet


74016v

Anbefalte innlegg

Spørs hvilken årsmodell 960 det er snakk om. 91-94 passer det meste, men baksete må moddes for og passe. Er litt høyere bakseterygg på 960. Når de gjelder dørtrekkene så er det skille fra alle 1988 modeller 700-serie. Ble lagd slik at det ble bedre plass til større høytalere. Nye typen har skyvedeksel, ikke knep-på-deksel. Må ha noe klips for og feste disse. Stemmer det at dashbordet må moddes. Varmeapparatet må anntagelig også skiftes. Da snakker jeg om hele skiten under der. Må også muligens tilpasse dashen opp med ruten og. Dørene fra en 95 960 og oppover passer rett på 740en. Er nok litt andre kontaktstykker fra 960 til 740, men det er jo ikke noe problem sikkert. Gulvteppe passer, men midtkonsollen passer sammen med nye dashbordtypen

Samme hva du sier, så har du ræva bak :)

 

- 1987 740 Turbo Intercooler

- 1983 760 GLE 16Valve

- 1989 760 GLE (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye som ikke passer i 740 da om du mener ALLT som du sier..

 

plasten irundt siderutene bak,hatthyllen pluss div.

 

all plast langs golvet er klipset fast på 960,imens plasten i 740 og 940 er skrudd..

 

dashen er en hel del jobb ja..

må bytte varmeapperat samt en må bygge om defrostersystemet.

960 har varmekanaler i chassiet opp til ruta.i 740 og 940 mangler disse kanalene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

plasten irundt siderutene bak,hatthyllen pluss div.

 

QUOTE]

 

Dette kan tas fra en 760 88-90 :) Men sant så han sier. Burde nesten hatt en hel delebil med alt

Samme hva du sier, så har du ræva bak :)

 

- 1987 740 Turbo Intercooler

- 1983 760 GLE 16Valve

- 1989 760 GLE (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når dere sir att "det går varme kanaler i karoseriet" er det problemet løst viss jeg bruker varme/ac "system" fra en 960?? åsså bruker jeg plastrør isteden for d kanalene i karoseriet.

 

 

 

du må ut med frontruta og sage på rektangulære hull.

 

Evt sveise inn plata langs ruta ifra 960.

 

går sikkert å fixe på andre måter som du sier..

 

Defrostern til ruta er jo noen en må ha.

 

Du må også sveise dit fester til dashen på sidene/midten og sveise fester til rattstammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Spørs hvilken årsmodell 960 det er snakk om. 91-94 passer det meste, men baksete må moddes for og passe. Er litt høyere bakseterygg på 960. Når de gjelder dørtrekkene så er det skille fra alle 1988 modeller 700-serie. Ble lagd slik at det ble bedre plass til større høytalere. Nye typen har skyvedeksel, ikke knep-på-deksel. Må ha noe klips for og feste disse. Stemmer det at dashbordet må moddes. Varmeapparatet må anntagelig også skiftes. Da snakker jeg om hele skiten under der. Må også muligens tilpasse dashen opp med ruten og. Dørene fra en 95 960 og oppover passer rett på 740en. Er nok litt andre kontaktstykker fra 960 til 740, men det er jo ikke noe problem sikkert. Gulvteppe passer, men midtkonsollen passer sammen med nye dashbordtypen

 

så hvis jeg har en 94 mod 964. Og tar dørene fra den å bruker mekker de over på 744`n. å bruker 740 eller 960 hegsler. (de som passer, hvis noen gjør det da). så må de modifiseres?:magic:

740 B230A.."under oppbygging edition"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare jeg som egentlig ikke har så veldig sansen for 760 og 960 dashen? syns igrunnen 940 dashen er et par hakk finere! den passer i tillegg mye lettere inn

 

 

 

Helt uenig!:drunk:

 

 

960 dashn,uansett årsmodell er mye penere å se til etter min mening.

Bedre utformet syns jeg det er også.

 

stikker jo spisst rett ut irundt selve instrumentboksen på 940 dashn.

 

tiltratt får en også på kjøpet med 960 dash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det med tiltratt er jo et stoort pluss! det er jeg 100%enig i, med føler resten ser litt "rart" ut på midten av dashen, og der med hanskerommet og der.. instrumentene er også mye finere på 940, med de grå klokkene

 

Instrumentene( turteller, klokke osv.) er like så 940 fra 760 88-90 og 960 91-94. De grå "klokkene" fikk du fra 960 95- og S/V90. viss det var det du mente :)

Samme hva du sier, så har du ræva bak :)

 

- 1987 740 Turbo Intercooler

- 1983 760 GLE 16Valve

- 1989 760 GLE (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår