Gå til innhold

Olje lekasje

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Skulle bare ta en titt under golfen i dag da jge la merke tilat det lakk olje , trur det har sammenheng med at jeg slo understelle ned i en stein her foreden. Orket ikke bøye meg ned siden det regnet som bare det .. Trur ikke at det er oljen fra bunnpannen siden den er full som bare det :) Skal ta en titt under imorgen , noen som har en anning om hva det kan være , kan jo godt hende at det er en lekasje i bunnpannen . Da lakk ganske mye også :(

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bil lakk olje ganske bra og jeg trodde det var fra bunnpanna men det viste seg at det kom fra oljetrykksføleren.

Da jeg tok av pluggen på oljetrykksføleren for å skifte pakning på oljekjøleren så var den gummihetta full av olje.

Startet opp bilen og så da at det piplet ut en del olje fra kontakten på føleren.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk bilen høyt opp, så avfetter du den under med en høytrykkspyler med avfetting, så den blir rein og pen, så sjekker du at du har nok olje i motoren din på pinnen, så starter du, så skal du klare å se ganske bra hvor det renner, jeg syns det er en fin teknikk, fant olje lekasje på en subaru på den måten, den var litt kødden å finne, ikke veldig men litt, de dryppet fra simringen forann på veiva, når vifta starta ble dette sprayet over hele motoren og kassa ganske fort, så det ville vært vanskelig å finne den lekkasjen på en skitten motor.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider