magnul Skrevet Juli 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 Nå har Adam levd ett år og 20000km som alkoholiker. Motoren er i bedre form enn noen sinne, men rusten kommer krypende:( Var på EU i går og fikk 2'er på knekt bakfjær og slitt hjelpesnekke. Noen som vet en bra kilde til billige bakfjærer? Opel skulle ha 2200 for uoriginale og toppet med 1400 for hjelpesnekka (koster drøye 400 på carparts, men de har ikke fjærer ser det ut til). Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2008 sjekk finndel.no for bakfjærer fra bilopphuggere? fikk 2 stk for 500kr. Så klart brukt, men holder til EU godkjenninga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 hvis du kommer til ski skal du få 2 bakfjører av meg :) jeg har også lyst til og konvertere til e85 på bruks omegan v6, er det mye jobb, kan du forklare enkelt hva jeg må ha og gjøre for og kunne kjøre på dette?takk ;) Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Ikke så mye jobb nei. Det må du da skjønne når jeg har klart det. Man har ca. 3 muligheter: 1)Større dyser (dumt i Norge siden man da bare kan fylle sprit) 2)Høyere drivstofftrykk (kan være hardt for pumpa, trøttsomt, men mulig å tanke bensin) 3) Piggyback-system. Elektronisk sak som kobles mellom dysene og ledningsnettet og forlenger dysepulsen. Piggybacksystem til V6 er noe dyrere enn 4syl, men gidder du å bruke ebay kan du få det til OK pris. Konverterte nettopp en 5syl volvo 850 med en AutoFFV for 6sylindre. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/6-Cylinder-Ethanol-E85-Conversion-Kit-Made-In-Brasil_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em14Q2el1318QQhashZitem320272575236QQitemZ320272575236 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KIT-DE-CONVERSION-ESSENCE-BIO-ETHANOL_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el1116QQitemZ160222590871 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ethanol-Conversion-Kit-6-Cylinder_W0QQcmdZViewItemQQ_trksidZp3286Q2em20Q2el1116QQitemZ360038301320 Ellers kan du jo hive inn MS i bilen :) Har knapt nok tenkt tanken på brukte fjærer, men det er kanskje fornuftig. Adam lever jo sikkert bare 2-3 år til. Er det mye jobb (eller i det hele tatt mulig) å bytte dem selv hvis man ikke har lift? Trodde kanskje at V6 hadde andre fjærer enn 2liter'n? Edit: Du kan selvsagt blande inn E85 uten konvertering. 90-tallsbiler med Motronic pleier å kunne tåle ganske mye. Begynn med 30% innblanding og prøv deg frem oppover. Vil tippe bilen din klarer minimum 50%, kanskje opp i 70-80%. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 jekker den opp.du skrur av hjulet, spenner opp fjær klemmer på den gammle fjæra, tar ut gamle fjæra . tar av fjærklemmene, skur dem på den nye fjæra og setter den inn. gjort på 10min på en side. cirkus Skrev sæther til meg, har tenkt å gjøre den jobben imorra selv, høres ikke vansklig ut :D å takk til sæther nok en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Aha. NAF-mannen sa at jeg skulle løsne skruen nederst demperen og slippe ned bærebrua(?). Så bare litt slitsomt ut med pitteliten garasjejekk. Skal se om jeg får lånt meg fjærklemmer hvis det gjør jobben lettere. Er det noe sånt man skal bruke? http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=503&iItemId=82497 Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Jepp, kjøpte de selv, dog fra torshov :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Gode greier. Gidder du å ta et par bilder underveis og fortelle hvordan det gikk? Hadde vært til god hjelp. Klarer jeg å få fjærene ut av verden er det bare hjelpesnekka igjen:) Forresten hadde jeg så bra avgassverdier på EU at de ikke gadd å sjekke avgass på forhøyet tomgang. Etanol anbefales til alle som sliter med avgassverdiene :-) Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Gode greier. Gidder du å ta et par bilder underveis og fortelle hvordan det gikk? Hadde vært til god hjelp. Klarer jeg å få fjærene ut av verden er det bare hjelpesnekka igjen:) Forresten hadde jeg så bra avgassverdier på EU at de ikke gadd å sjekke avgass på forhøyet tomgang. Etanol anbefales til alle som sliter med avgassverdiene :-) Klart kan jeg det, skal ta det imorra utpå dagen tenker jeg. Laster de opp i tråden min. hahaha, får jeg stab stag foringene og disse fjærene blir det EU på meg også :p Skal lese igjenom tråden din engang til nå i kveld. Har skikkelig lyst å gjøre det samme. Har det noe å si på km stand når man konverterer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Hørtes intresangt ut, skal prøve og helle på litt e85 på 3.0 12v på senatoren først :) prøve det først, hvis du går litt tilbake i den gamle omega tråden min eller den jeg har nå finner du bilder på hvordan jeg har gjort det med fjørene bak "bilder". veldigt enkelt i grunn. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Nå har Adam levd ett år og 20000km som alkoholiker. Motoren er i bedre form enn noen sinne, men rusten kommer krypende:( Var på EU i går og fikk 2'er på knekt bakfjær og slitt hjelpesnekke. Noen som vet en bra kilde til billige bakfjærer? Opel skulle ha 2200 for uoriginale og toppet med 1400 for hjelpesnekka (koster drøye 400 på carparts, men de har ikke fjærer ser det ut til). hei! har 2stk framfjærer og 2 stk bakfjærer orginale selges rimelig! gi meg PM hvis det er av interesse!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Aha. NAF-mannen sa at jeg skulle løsne skruen nederst demperen og slippe ned bærebrua(?). Så bare litt slitsomt ut med pitteliten garasjejekk. Skal se om jeg får lånt meg fjærklemmer hvis det gjør jobben lettere. De fjærklemmene jeg brukte var litt for store, så jeg gjorde det uten. Skru av demperen nede, løsne festet for stabstaget, få noen til å trå på bærebrua for å få den nok ned, ta ut fjæra. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelsladd&blårøyk Skrevet Juli 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2008 Nå har Adam levd ett år og 20000km som alkoholiker. Motoren er i bedre form enn noen sinne, men rusten kommer krypende:( Var på EU i går og fikk 2'er på knekt bakfjær og slitt hjelpesnekke. Noen som vet en bra kilde til billige bakfjærer? Opel skulle ha 2200 for uoriginale og toppet med 1400 for hjelpesnekka (koster drøye 400 på carparts, men de har ikke fjærer ser det ut til). Ring å hør på Bilutstyr Hønefoss tlf: 32 17 18 00 Siter Kjør hardt, kjør stil med Audi uten tvil!!! Audi 90 2,2 10V Omega B 2,0 16V "Prosjektbil" (Solgt) Ford Granada stv 87mod "langtids prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Klart kan jeg det, skal ta det imorra utpå dagen tenker jeg. Laster de opp i tråden min. hahaha, får jeg stab stag foringene og disse fjærene blir det EU på meg også :p Skal lese igjenom tråden din engang til nå i kveld. Har skikkelig lyst å gjøre det samme. Har det noe å si på km stand når man konverterer? Det er begrenset hvor mye som står i tråden min, men jeg har en tråd på etanol.nu også. I tillegg finnes det mye annen fornuftig informasjon der. Km-stand spiller ingen stor rolle, men motoren bør jo være i OK stand. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Juli 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2008 Har ikke fått lekasjer på o-ringer eller andre ting heller. Pumpa fungerer fortsatt opptimalt. Har sett att dem annbefaler å bytte slanger, o-ringer++ pga de orginale ikke tåler sprit. Pumpa kan vell få litt lite smøring med bare sprit også? Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.