greger1987 Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 jeg skal sette i annlegg. men hvor skal jeg sette jordinga, eller lettere sagt, hvorda gjør jeg det? Noen som vet hvor jeg kan trekke strømkabelen på en golf 2 1,8gl? takker for svar Siter Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Jordinga setter du i karroseriet (helst ikke i sidene men i gulvet) Finn deg en bolt e.l som er skrudd ned i karosseriet å jord dær.Husk å puss vekk lakk. I golf 2 ska det gå glatt å trekke strømkabel i en av sidene på bilen.Batteriet står vel på venstresia så sikkert ikke dumt å trekke dem i venstre side av biln :P Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greger1987 Skrevet Juni 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 men hvor skal jeg koble jordinga, er helt ny på det her, er ikke som hjemmekino ell no. det her er helt ut av min verden! koble til bolten til sikkerhets belte vet jeg er smart. Siter Saab 93 2008, Vw golf cabriolet 1989, (x)Vw golf gt 1994, (x)Bmw e36, (x)Vw golf 1992, (x)Vw golf 1989, (x)Opel Kadett C City. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skarpH Skrevet Juni 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2007 Jordinga kobler du inn på GND på en eller annen forsterker, det du mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jobbe Skrevet Juni 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2007 men hvor skal jeg koble jordinga, er helt ny på det her, er ikke som hjemmekino ell no. det her er helt ut av min verden! koble til bolten til sikkerhets belte vet jeg er smart. Er ikke meg som hadde jorda på bolten til sikkerhetsbelte nei. Siter 1xStroker 15" (+BF7501) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haug2k Skrevet Juli 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2007 Hvordan er det å koble jordingen til batteriet? Siter -96 320i M-Tech Cab [solgt] Gamlebilen 325i E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juli 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2007 Jeg trekker jord tett inn til + kabel fram til batteriet. Teorien min for det er at dersom det oppstår dynamo- eller tenningstøy er det en vekselstøm som legg seg opp på likestrømmen. Vekselstrømmen vil lage et magnetfelt rund pluss kabelen som går eine veien og andre veien rundt minus kabel. Når disse kablene ligg tett sammen vil magnetfelta stort sett oppheve hverandre og dermed både utjamne en del støy og begrense spredning fra + kabel. I tillegg er man garantert god jordforbindelse. Men husk å bruk like tykk eller tykkere kabel på jord som på + dersom man velger denne løsningen slik at der ikke blir spenningsforskjell mellom stereoens jord og annen jord ved stort stømbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg