Gå til innhold

valg av anlegg?

Ranger emnet


herr_kjær

Anbefalte innlegg

hei... er ikke så veldig flink på anlegg til bil egentlig, men er det noen som kan anbefale noe bra til bilen? tenkte litt på høytalere til hatehylla da.

og nye fronter 6" fronter som spiller bra og noe som spiller bra med mellomtone og diskant i hattegylla..skal bruke en 10" rockford fossgate subb i kofferten. forsterker til denne?

 

skal ikke ha noe versting anlegg men noe som spiller bra og gir en fin lyd egentlig.. og så skal det ikke være veldig dyrt, siden økonomien ikke er den beste :idea:

 

linker på bra sider ???

 

takker for alle svar på forhånd ;)

Audi Coupe Quattro 2.3 20V

Audi 80 - 72 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal man kunne bruke denne til da? hvis den ikke klarer å drive fks: 8" elementer i hattehylla? har hørt at Rockford Fossgate er ganske kraftig og ikke reklamerer med "jalla" watt, noen som vet noe spess om Rockford Fossgate har noe serlig "jalla"watt på sine produkter?

Audi Coupe Quattro 2.3 20V

Audi 80 - 72 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skal man kunne bruke denne til da? hvis den ikke klarer å drive fks: 8" elementer i hattehylla? har hørt at Rockford Fossgate er ganske kraftig og ikke reklamerer med "jalla" watt, noen som vet noe spess om Rockford Fossgate har noe serlig "jalla"watt på sine produkter?

 

Du å må nå skjønne at 20wrms ikke er noe å drive noe med. kanskje noen øretelefoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du å må nå skjønne at 20wrms ikke er noe å drive noe med. kanskje noen øretelefoner..

 

da har du nok mye å lære enda,har hatt phoenix gold forsterker på 2x25wrms,som spiller ræva av dagens rockford forsterkere,som skal yte 2500wrms.

man skal ikke se seg blind på av watt styrke.

98 vw golf 4 gti

 

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sicarlse

har hørt at en 2x40w RMS forsterker til rockford spilte ganske godt til å være så liten effekt, fikk også beskjed om å ikke bare se på watt, men også på forsterkerkurven. åssen den forsterker de ulike frekvensene... ville prøvd denne på hattehylla jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den DSM40 forsterkeren er en skikkelig klassiker som ble laget fra tidlig 90 tallet. DSM40 var den minste 2 kanaleren i serien og ble oppgitt til 2x20w rms i 4 ohm, 2x40w i 2 ohm og 1x80 i 4 ohm brokoblet. Dette er gode gamle Rockford watt og hvis eieren av denne hadde hatt det orginale målepapiret så hadde han nok sett at den gir litt over 90w rms i 2 ohm pr kanal og runbdt 200w rms i 4 ohm brokoblet. Alt dette ved 11.6V. Denne forsterkeren er fin til å drive normale 10"/12" elementer med ett helt ok trykk og kontroll. Bruk denne forsterkeren på ett frontsett evt. til en enkel sub.

 

Ta godt vare på den, det er en klassiker !

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for mage gode og fornuftige svar ;) og ja jeg skal ta GODT vare på den. fikk mye av de opplysningene jeg letet etter her..

har desverre ikke det orginale målepapiret siden jeg fant denne på en søppeldynge.

 

igjen takk for mye bra hjelp her ;)

Audi Coupe Quattro 2.3 20V

Audi 80 - 72 (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RF forterkern din tipper jeg på er svart og "børstet stål"? den litt endre typen? den serien er noe av det beste RF har gitt ut... liten effekt oppgitt men fy så strømsterkt! og skal du ha "billige" 6,5" kit forran synes jeg du skal ta en titt på CDT sin KAMA serie, dem koster 995:- og spiller veldig bra for den pengen.

CDT, Celestra, Phoenix Gold, Climax, Whitehooker, Newsound

POWERSOUND.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår