Barskekarsten Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Kjørte nedover fra tunellen på E39 i Stavanger. Plutselig i lett nedbremsing sa det pang i bakakselen. Bremsepedalen gikk i bunnen og varsellyset kom på. Reservekretsen funket heldigvis. Jeg parkerte og så at 1/3 av bremseskiva og callipperen var borte på venstre side bak. Hele bremseskjoldet er mos. Hva har skjedd her?? Bilen er jo fra 86 men bremseklossene var fine. Var mye hakk i bremseskiva men det regner jeg med at kom samtidig. Det er sikkert noen som har opplevd det samme. Videre: Er det greit å bare sette på ny skive og calipper eller kan jeg ha bøyd noe mer baki der? drivakslignen fks.? Bremseskjold er det nødvendig? Har ikke sett nøye på det men ser ut som jeg må ut med hele drivakselen for å få på et nytt et. Siste spørsmål: Knoksen har bare biler med ATE bremser inne. Noen som har en skive og calliper m/ytterste røret, venstre bak, for salg? Karsten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Bremseskjold er ikke påbudt! :) Jeg aner ikke hva som kan ha skjedd... Hele kalipperen må jo ha løsnet på en måte... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Juni 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 Den ene bolten var dradd rett av. Ingen tegn til rust elller noe i kuttet. I den andre enden har hele callipperen knukket. Sitter igjen en liten bit av øret på den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2007 lenge sia du har skrudd på bremsene? bytta klossa eller nokke? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Juni 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Har ikke gjort noe som helst på 1 år baki der. For akkurat 1 år siden bytta jeg bærearmsforing under der. Da var nok skiva og callippern av. har ikke hatt noe problemer siden. Det var masse igjen av bremseklossene når jeg bytta til sommerhjul. Noen kompiser påstår at jeg har herdet bremsene. Lang hard nedbremsing og så ikke sluppet bremsen igjen herding=gjort den sprø og så knakk den. Onkel påstår at det er håndbrekket som har ligget innpå og så gjort det varmt =herding ikke veit jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Juni 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2007 Har du noen bilder eller? :) Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barskekarsten Skrevet Juni 16, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2007 Skal ta noen bilder i morra. Har kappa av restene av bremseskjoldet og tatt av håndbrekk-skoene. Tror jeg like godt kan bytte hele bakakselen. Må bytte håndbremseskoene og så har jeg greid å knekkes grisepikken i den bolten som knakk, støtdemperen har fått deg en skikkelig bulk osv. Da er det nok lettest å bytte hele opphenget med armer og alt. Hva burdde jeg betale for noe sånt?? er jo hele opphenget med dempere, bremser armer og foringer. Finne en donorbil og skjære det ut med vinkelsliper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.