Gå til innhold

Bilbeltesignalet - kan det skrus av på noe vis?

Ranger emnet


Stålenr

Anbefalte innlegg

Har en 2002 9-3 2.2 TiD. Fin og sprek bil, og koser meg med den. Bruker alltid bilbelte, og det er jo greit å bruke tiden mens dieselen glødes til å ta på dette. Som kjent plinger det ganske kraftig noen ganger når tenninga slås på dersom beltet ikke er satt i festet, og det er faktisk ganske støyende i lengden. Har jo slett ikke bruk for det, siden jeg alltid bruker belte likevel.

 

Kan det lydsignalet koples ut på noe vis, det er helt greit at displayet for belter lyser, det plager jo ingen...

 

Mvh Ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Har du fått orden på "problemet"? :) Vet ikke om det funker på så nye biler, men på gamle Volvoer er én variant å enten kortslutte eller koble fra ledningene som går til midtkonsollen, beltelåsene og til brytern under setet. Er bare ei strekkfjør med to ledninger på.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare ta 1+1 = wtf?!

 

om du bruker huet så tenker du.. hmpf... er en lampe i dashen som plager meg.. samt muligens lager lyd... når slåes denne på... Jo... når beltet ikke er koblet inn.......

 

vanskelig.......

 

 

TENKETENKETENKE............ DING! lyser pæra over huet på deg!

kanskje det kan være noe i låsemekanismen på beltet!

 

så du sjekker i låsen.. OJ! der var det jaggu meg en tynn liten kabel gitt!... hva skjer om jeg kanskje klipper denne vekk fra låsen, og jorder den eventuelt rett på en av skruene til setet..

 

 

OOOOOOOOOOOOJ! SE DER!! lampen er borte! og bilen tror at sete beltet er koblet inn!... ser man det! simple as SHIT!

 

og nei dette vil ikke påvirke airbagen, da den er wayer aktivert i setebelte låsen:)

 

Lykketil

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår