Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
skogbjørn

1970 Chevelle

Rate this topic

Recommended Posts

Jeg ble også lykkelig eier av en Chevelle for en halv måned siden. Det er en sliten (les rusten) 1970 4-dørs. Nyregistrert i Norge i 1971 med rekkesekser og 3-trinns manuell.

 

Har demontert fronten og bygger om motorfester for en V8 350 med 350 automatkasse. Til vinteren blir det vel rammeløfting, rustsliping og sveising og en hellakkering til våren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VELKOMMEN skal du være!

 

Go' bil det der. Blitt en skjelden bil de siste 10 åra, syntes jeg.

Er sjøl eier av en slik 4-dørs racerbil jeg oxo, riktignok med 350 og manuell. ;)

Hatt den siden '93.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I min søken etter likesinnede har jeg faktisk funnet bilder av flere 4-dørs cheveller i Norge. På ebay eller andre steder er den ikke å se. Jeg vet ikke om det tyder på at 4-dørs i usa var ikke-tema eller om det bare ble solgt 4-dørs i Norge som familiebiler.

 

Jeg har enda ikke fått prøvd bilen, men regner med at det blir gromt. :) Gjenstår sluttmontering av shifter, justering av motor og overhaling av bremser før den kan testes ordentlig.

 

Jeg må også bytte alle karrosseri-foringene. Det knirker noe jævli i bilen når den kjøres, så det er nok for det meste metall mot metall i stede for gummiforinger. :(

 

Har du styre- og bremseservo m/skiver? I tilfelle hva?

Min har har ingen av delen, men satser på å bygge om etter hvert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har titta litt etter karros-deler, og da er liksom 4d ett ikke-tema ja.... Kun deler for 2d av hva jeg har funnet. Men men, jeg fixa begge skjermene sjøl.

 

Bremser ja... Jeg har konvertert fra det ene til det andre til det tredje, og nå delvis til det fjerde....

 

Enkleste oppgraderinga er spindel & skiver fra ca 67 Camaro. Og bruke hovedpumpe fra G20 van, da den har samme kalipper forran som Camaro og samme størrelse på pumper bak som Camaro og Chevelle.

Jeg har begynt på neste steg og putta på Corv C5 skiver og kalipper forran på min. Benytter de originale trommel-spindler med hub. Bare dreie ned hub'en littegrann så går skiva rett på. Oxo satt jeg inn lengere hjulbolter, fra 70-ett-eller-annet Corvette. Adapteret mellom spindel og kalipper er bare ett 8mm flattjern med 4 hull i! Så ikke bruk fra C4, da den må festes anderledes.

Benytter fortsatt hovedpumpe fra G20, men detta gir litt for mye bremser bak. Skal prøve med sånn Wilwood-ventil, men da må jeg bytte ut bremserøret bakover med ett på 8mm istedet for i tommer. Skiver bak blir det nok engang ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeg ble også lykkelig eier av en Chevelle for en halv måned siden. Det er en sliten (les rusten) 1970 4-dørs. Nyregistrert i Norge i 1971 med rekkesekser og 3-trinns manuell.

 

Har demontert fronten og bygger om motorfester for en V8 350 med 350 automatkasse. Til vinteren blir det vel rammeløfting, rustsliping og sveising og en hellakkering til våren.

 

Vintern er snart ferdig jo, du har ikke rørt bilen :D

må stramme opp trur jeg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hadde vel litt for abisiøse mål i forhold til hva fritiden har tillatt i løpet av høsten og vinteren. :(

 

Vi får satse på de mest kritiske områdene slik at bilen kan kjøres til Classic Car-week i Rättvik til sommeren. Telt og kokeapparat i bagasjerommet. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hadde vel litt for abisiøse mål i forhold til hva fritiden har tillatt i løpet av høsten og vinteren. :(

 

Vi får satse på de mest kritiske områdene slik at bilen kan kjøres til Classic Car-week i Rättvik til sommeren. Telt og kokeapparat i bagasjerommet. :)

 

 

Trur jeg må blåse litt støv av denn nå gitt.... :)

Vintern er for døra, fin mekke tid !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.