Gå til innhold

Bruk av gule "varsellys"

Ranger emnet


Go-carter

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bestilt meg en gul lysbøyle, sånn som brukes på lang/bred transportfølgebiler, brøytebiler osv.osv.

 

Diskuterte dette med en venn av meg, men han påstod at dette var ulovlig å bruke av "normale" bilister(måtte ha papirer, løyve etc.)

 

Selvfølgelig skal man ikke kjøre rundt i trafikken med den blinkende, men hvis man f.eks. står i veikant, etc., er det ulovlig å bruke? Regner med at visse butikker(Biltema, Clas-o) hadde informert om at de gule saftblanderne deres var ulovlige å bruke..

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe det er noke lov mot dette men en kamerat i Viking sier at følgene av at alle mulige folk bruker slike lys er at ingen bryr seg. Faktisk så kommer denne tendensen ved blålys også nå!! folk bryr seg lite om bannvesen utrykkninger.

 

Samt at disse lysene skal brukes når det er endringer i traffikk bildet.

Så om du setter deg inn på alle busslommene med disse lysene kan folk bli vandt med at det er deg så plutselig en dag har noen smadrett bilen sin inni en trailer, arbeidsområde osv...

 

Nei still deg heller med en hårføner å "mål" folk. Sikkert mye artigere om du ikke skal bruke det i arbeids sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem som helst kan bruke dette i forbinde med et oplegg som frakting av tunge høye lange brede ting, under vei arbeid. generell spesial transport ETC på veien! offroad kan du gjøre hva faen du vil!

 

løyve på dette må være noe av det DUMMESTE jeg har hørt! sikker på at han ikke trodde du sa blålys?

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem som helst kan bruke dette i forbinde med et oplegg som frakting av tunge høye lange brede ting, under vei arbeid. generell spesial transport ETC på veien! offroad kan du gjøre hva faen du vil!

 

løyve på dette må være noe av det DUMMESTE jeg har hørt! sikker på at han ikke trodde du sa blålys?

 

 

Hehe, ja, sendte link av bøyla...

 

Syntes det var no forferdelig merkelig og da, ettersom biltema claso etc. har det... Og aldri hørt om det før :S

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår