Gå til innhold

anbefalling til mazda rx-7

Ranger emnet


nissan-skyline

Anbefalte innlegg

hei..

 

Har idag en rx-7,som kansje mange vet er denne knøtt liten og lav bagasje rom med bakruta sigene lavt over,nesten helt til midten av bilen.

 

Har planer om å få meg 2x10" seas subber sw250

og en bf4501 forsterker til dette.

 

Som front hadde jeg tenkt meg et par seas lotus preformance.

sammen med bf2252.

 

Har nå tatt ut baksetene og all plastik interiør bak som gjør meg klar til å legge på demping,noe å anbefalle her??

Hører noen bruker demp på spraybokser er dette noe bra?

 

Har ikke noe bra peiling på bygging av et bra anlegg så her må dere hjelpe meg.

 

skal lage lukka kasser som jeg setter på hver sin side i spon inderst og mdf ytters så fylle opp rundt for å lage et fint design som jeg sparkler på med og pusser igjen å lakker bilens farge.

 

melomtonene skal jeg lage små kasser til å sette i dørene.

 

Kansje noen av dere har tips til noe bedre eller ha flere eller større subber?Evt. andre forsterkere?

 

Er det nok med 2 gele exide batterier og 1F. kondensator til dette?siden jeg vil ha fin å bestemt lyd tenkte jeg å paralell koble de å ha de på 2 ohm.

 

frister litt med dy9812 og.... noen av dere som kan fraråde meg eller anbefalle dette istede i min bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være bra bassnarkoman dersom ikke to Lotus 10-tommere holder i den lille kupéen :) Men de vil nok være mer rettet mot "hifi-bass" (for å bruke et dårlig uttrykk) enn DY9812. Om du er en "vanlig ungdom" blir du nok mest fornøyd med DY9812, mens Lotus-elementene nok vil matche frontsettet noe bedre. Dropp kondensatoren. Den vil kanskje utgjøre en forskjell, men det er i 95% av tilfellene bare en god indikator på at du bør utbedre andre ting i strømkjeden; dynamo, batteri eller kabling. Evt. alle tre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår