A3TQ Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Jeg vet det har vært en liknende tråd her før om et lignende problem, men jeg starter en ny. Jeg har fått en metalisk klakkelyd fra mororrom/understell framme når jeg svinger. Det som er litt merkelig er at jeg må kjøre en mil eller to før lyden oppstår. Det virker som det er noe som må bli skikkelig varmt før lyden høres. Høres ut som noen driver og slår med en fastnøkkel direkte på karosseriet. Kan det være et motorfeste som har røket? Har skjekket alle foringer, de er ok, har og byttet stabsforinger. Som sagt, den første milen jeg kjører en det ikke en lyd å høre. Høres dette kjent ut for noen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakim@hortensgutta Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Jeg ville fortsatt tro det er stabstagforingen. Det er kommet en ny stabstagforing med en litt annen kant på som er bedre enn den gamle. Tankegangen min i ditt tilfelle er at når foringen blir varmere skal det mindre til før den synker sammen, noe som vil si at når foringen blir varm kan du få en klakkelyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChristR Skrevet Juni 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2007 Det kan være demperskål, endeledd eller fjærbeinslager. Det var det på min. Siter 1997 Audi A3 VolksWagen Audi Club Norwegen - Østfold Lokallag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
THovland Skrevet Juni 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2007 Nai, mener å tro det er rett med motoren. har det samma selv, snakte med en mekaniker og han mente det var motor feste. Men jeg hører det fra den er kald av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Juni 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 10, 2007 Jeg hadde en lyd fra stabforingene, de ble byttet og den lyden forsvant. Her snakker jeg om noe helt annet. Det er metalliske slag, eller en slags knaking under panseret en plass. Når jeg legger til i en sving, kommer det ofte 2-3 kontante slag. Jeg kan kjenne slag(ene) forplante seg i karroseriet, omtrent som om noen skulle lagt under bilen og slått på rammevangen med en liten hammer. Så det virker som det er noe som er festet rett i karosseriet som gir etter. Har og merket det rett før bilen stopper under oppbremsing, samt i veldig kraftige humper, (dårlig grusveg) men det er som regel i sving, ved varm motor det oppstår. Noen som vet akkurat hvor motorfestene er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg