Gå til innhold

Bora 2000 TDi 1,9

Ranger emnet


Snitchie

Anbefalte innlegg

Hei der folkens.

 

Jeg har endelig gjort det. Kvittet meg med min fæle Opel Astra Stv 1,6l 1996 (ikke solgt enda da, men selges nå 20k) Og handlet en VW Bora 2000 1,9 TDi.

 

Har tidligere hatt en god gammal Ford Sierra 2.0is, ikke stylet noe på den annet enn felger.

 

Så da må man jo begynne ett sted. Er ikke bil mekaniker på noen som helst måte. dvs helt n00b. (jobber bak pc dagen lang.. :( ) Men har kompis som kan masse om biler, han bygger en gammel opel 1969 sports sak. Og en god kjenning som er mekaniker.

 

Så jeg tenkte å spørre folket som henger her om litt tips og info om hvor jeg kan begynne å titte etter deler, og div stuff.

 

Bilen er helt original, eid av eldre kjerring før meg. Så ikke rau kjørt i hvertfall :D

 

Tenkte å kjøre en straight stil som sier at jeg eier en litt spesiell bora. Felger er ikke noe problem. Chip har jeg oxo ordnet meg. DTK digital saken som presser den fra 116HK til 135HK. Men trenger jo en grill som ikke har VW merket, sjarmerende front (ikke slik at jeg subber ned i hver forbanna fartsdump..) liten "spoiler" bak. Bak vindu skygge. Nye lykter foran. Soting av vinduer. Det innvendige er noe som også skal gjøres noe med, men her blir det nok bare litt og litt om gangen. Økonomien må jo tilsi seg at ting kan bli gjort oxo.

 

Så med andre ord. Var sinnsykt imponert av alle bildene dere andre Bora folk har lagt ut her. Og lytter med åpne ører på tips og råd..

 

Hmm, ble en lang post dette, men er jo ny regga her. Og da er det jo best og starte med ett lite smell.

 

P.S bilen er sølvgrå, og det skal den være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med ny bil! Du er jo fra krsand og greier ;)

 

Det er mulig å få tak i massevis av deler på ebay.com og .de

ellers er det ett par norske sider som også har endel nice stash.

 

Garviks Autospar og Quality Autoimport. Vet ikke om det er lov å linke direkte her inne på forumet, men bare søk det på google så finner du det med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo dødsnice! Jeg har kjøpt min bora for en mnd siden ca, det er en sølvgrå 1.6 liter. Har ikke fått gjort noe med den enda for jeg har veldig lite penger å bruke til akkurat det siden jeg skal gifte meg i sommer. Planen er å få noen nye felger, og ett komplett senkesett. Også vil jeg få montert tåkelys foran.

 

Det tristeste er at jeg får ikke kjørt så mye i den bilen, for jeg har nemlig ikke lappen enda hehe.. ;p Skal ta den når jeg kommer hjem fra bryllupsreise i august. Så jeg gleder meg til det!

 

Hvor i Kr.Sand bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det stagen ^_^

 

Jeg holder til på Justvik, og gleder meg som en unge til tirsdag.. håper Chippen kommer en dag etter eller no.. Kommer den før jeg har bilen , må jeg teste med og uten ^^

Fikk sommer penger fra tidligere arb giver i dag, så i morra blir det å forhøre seg om div utstyr.. :D

 

Foresten, sikkert et dumt spm , men på bilen jeg handla var det jo typisk henger feste. Og ikke avtagbart.. er det styr og fjerne henger feste på boarene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA var bilen kommet.. Men jeg er ikke sikker men, når jeg kjører opp i en viss hastighet er det akkurat som turboen slår seg av, og bilen blir utrolig dau. På alle gir, tar ufattelig lang tid å bygge opp tur tallet. Men Stopper jeg bilen slår av tenningen. Så på igjen. Så drar den bra igjen på turtallet.. hva er galt?? Skal det være slik eller er det noe feil med det tekniske?? Stikker ut til bil foretningen i morgen og hører med de.. :(

 

Men uansett her er noen bilder av hvordan den ser ut, før jeg starter noe som helst på den.

 

imgp0001ji0.th.jpg

imgp0002bk4.th.jpg

imgp0003eh8.th.jpg

imgp0004ad9.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice din bil, har sjekka tråden din. :)

Fikk bilen tilbake i dag. Den var natta over hos bilforhandleren, ventilen som styrer trykket til turboen var gåen. Bytta den , og nå funker alt supert. Hjem straks og chippe den med en slik DTK sak fra biltuning.no . Handla spiller, basskasse og forsterker. Instalerer dette i løpet av neste uke. :D

 

Ellers så vil jeg oppdatere etter hvert med hva jeg har gjort.

 

Har bestilt opp emble fri grill, nytt alu interiør (som erstatter tre looken). Jeg kjører en Bora ikke en wannabe båt .. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mattiasen: Jeg vurderte det, før jeg begynte å bygge på den.. Hehe.. Men alt er tilsalgs for penger ;) neida, men det blir muligens til at jeg vurderer det utover, pga av at jeg skal kjøpe meg leilighet.. :/

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjena! Fin bil du har fått deg. prikk lik min faktisk;) hehe

Hvor bestile du opp Alu.interiøret fra?, båt.looken min skal også vekk!! skal du sveise igjen halvmåna i panseret eller?

 

Alu interiør fikk jeg bestilt gjennom han som driver http://www.norvatio.com/

 

ja skal sveise igjen halv månen i panseret, men ikke før jeg har fått body kit osv. slik at all lakering går på en gang. :D

 

Men må ringe service igjen, de har ikke fikset turboen.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår