Gå til innhold

Bytte bremseskiver bak på passat

Ranger emnet


arnevw

Anbefalte innlegg

Må bytte skiver bak på min 91 modell Passat.

 

Når kalipperen er fjernet sitter forsatt skiven godt....

Skrudd ut navskruen eller hva den kalles...

 

Må man fjerne braketten til kalipperen også ?

 

 

Jepp, skru vekk den og..

 

På denne er vel det håndbrems trommel inni skiva?Kan være at den sitter i slitekanten og du må justere av vaiern..

For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braketten må vekk :)

Å få av braketten kan være et mareritt da skruene ofte har satt seg sykt godt fast og at det er unbrako hode på dem som en vrir i stykker med engang. Løsningen på den gamle passaten min var å slå i stykker den gamle skiva med en klubbe slik at jeg fikk den av og så bore ut boltene fra samme side som skivene står på. Disse boltene har M10 x 1,25 fingjenger slik at en ikke kan bruke standard M10 tapp for å friske opp gjengene etterpå og at en må lure seg ned til møllah for å få tak i bolter som passer. Her kan rustløser etpar dager i forveien + varme og talmodighet være et godt tips + nye bolter ved montering.

Kjøp deg et spesialverktøy på biltema til å skru inn stempelet i caliperen. Dette sparer deg for mye bry.

 

På nyere passat, -97+ , så slipper du å ta av braketten :)

 

Sakset dette svaret fra en tråd jeg svarte på for en stund siden. Den finner du her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=749724&hl=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Braketten må vekk :)

Å få av braketten kan være et mareritt da skruene ofte har satt seg sykt godt fast og at det er unbrako hode på dem som en vrir i stykker med engang. Løsningen på den gamle passaten min var å slå i stykker den gamle skiva med en klubbe slik at jeg fikk den av og så bore ut boltene fra samme side som skivene står på. Disse boltene har M10 x 1,25 fingjenger slik at en ikke kan bruke standard M10 tapp for å friske opp gjengene etterpå og at en må lure seg ned til møllah for å få tak i bolter som passer. Her kan rustløser etpar dager i forveien + varme og talmodighet være et godt tips + nye bolter ved montering.

Kjøp deg et spesialverktøy på biltema til å skru inn stempelet i caliperen. Dette sparer deg for mye bry.

 

På nyere passat, -97+ , så slipper du å ta av braketten :)

 

Sakset dette svaret fra en tråd jeg svarte på for en stund siden. Den finner du her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=749724&hl=

 

jeg har en passat 3b 97 modell og på min så må også braketten som er festet med umbrako av. er det noe spesielt triks som ikke jeg vet om siden du skriver at man ikke trenger å ta de av på 97+?

Audi 100 2.0 1991 død

Passat 3b 1.6 1997 solgt

mercedes 2.2 tdi 1999 selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår