Gå til innhold

Rustfjerning samt sandblåsing

Ranger emnet


PinkFord

Anbefalte innlegg

ehm, nån spørsmål vedhenganes dette da. hvor får jeg kjøpt sand til sandblåsing, å hvor mye burde jeg skjære ut rundt rusthull?

 

lurer også på hvilket stoff jeg skal bruke over nyblåst metall, som jeg også kan lakke over.

er litt rust i hjulbuer samt i gulvet, men det er plasser det er enkelt å komme til. skal også blåse rent understellet, å hva skal da på etterpå?

EHm, rotet dette? beklager!

 

holder på med en `73 Taunus Coupè som skal på veien.

 

Takker for svar

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

 

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, nån spørsmål vedhenganes dette da. hvor får jeg kjøpt sand til sandblåsing, å hvor mye burde jeg skjære ut rundt rusthull?

 

lurer også på hvilket stoff jeg skal bruke over nyblåst metall, som jeg også kan lakke over.

er litt rust i hjulbuer samt i gulvet, men det er plasser det er enkelt å komme til. skal også blåse rent understellet, å hva skal da på etterpå?

EHm, rotet dette? beklager!

 

holder på med en `73 Taunus Coupè som skal på veien.

 

Takker for svar

 

 

Sand får du kjøpt på Biltema...

 

Jeg behandler bart metall med Owatrol Penitrerende olje, evnt noe ordentlig kaldgalvanisering. og grunning åppå det igjen.

 

Har ikke fått testet hvordan det er med Owatrol under Sinken, men skal det snart;)

 

Nå har jeg riktignok delgalvanisert bil da...

 

Tar gjerne imot tips jeg også:D hehe

Biler nå:

1990 740(FK,940 etc)

1973 144(bruksvogn)

1987 740 (bruksvogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sand kjøpes på tema som sakt.

 

etter sandblåsing er det bare og få bort sanda men ikke ta på det du har sandblåst for da overføres det salter(svette) på bart stål og det er ikke lurt.. også etter man har tatt bort sanden så fa på no 2k epoxy la det stå dagen over også legge grunning/fyller. pusses også legge 2lakk.

 

skal man fjerne rust så skjerer man ut litt uten for der det er rust også sveise/lime inne ny metal bit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaa.. da e d jo faktisk forståelig! Thanx! skal prøve mæ litt framover på sandblåsinga,så d kan bli interessant. fortsett me gode tips etc, takke så mye før d.

Jo eldre man blir, jo meir forståelse får man av kunnskapen Sladding ;)

 

Mondeo 2.0SI & Ford Sierra IS '86(Lekebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår