VCE Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Jeg har en '86 Volvo 740 turbo hvor det lekker MYE olje i turboen - både utvendig of innvendig. Er dette noe som er "enkelt" å fikse? Veldig lite slark i den - nesten ikke mulig å kjenne, så en full overhaling tror jeg ikke er nødvendig. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Virker nesten som om returen er tett på denne. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Eksosen var tett og pakningene er nok blåst ut... Når jeg stopper motoren renner det ca en dl olje ut i eksoshuset. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Har du sjekket returen ned i bunnpanna? Hvis denne er tett vil olja som står i turboen renne gjennom tettingene etter at mottrykket i turbinhus og kompressorhus blir borte. Uansett hvor friske tettinger du har. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Eksosen var tett og pakningene er nok blåst ut... Når jeg stopper motoren renner det ca en dl olje ut i eksoshuset. Eller mente du at eksosanlegget ditt var så tett så eksosgassene går inn i turboen istedet for ut der bak? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juni 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 Jeg var innom BCB for å høre på pris på bytteturbo, og når han hørte hva som var galt med turboen min spurte han om eksosanlegget var tett, for det kunne føre til nok mottrykk til å presse ut oljetettingene. For en uke siden byttet jeg eksosanlegg, og den midterste potta kunne jeg blåse trykk på med munnen... Etter eksosanleggsbytte var det veldig merkbar økning i bunndrag og akselerasjon. Jeg hadde oppe hele motoren i vinter for å bytte en del pakninger, og da gjorde jeg også rent oljeretur og byttet pakningen. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.