Gå til innhold

her står jeg med girkassehavari (update) Nå også bakaksling havari.

Ranger emnet


turbo242

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

T56 sitter i viper og noe chevrolet for alt jeg vet (pent lite).

M46P skal jo liksom være sterkere, den sterkeste overdrivekassa får du ved å bruke gamle stålhuset og sette over akselen som går inn i overdriven fra M46P med tilhørende overdrive...

Da har du en M46J/P... hehe.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor røyk girkassa denna gangen a Thomas? Hørtes ut som om bil din var skikkelig fresk når du ga på forbi der jeg dreiv.. Grooom lyd:) deilig å høre den turbolyden din;)

Driver vel sikkert i verkstedet idag å du? Får se om jeg tar 242`n å kommer en tur..Så kan vi byttelåne motorer litt..Så kan du få låne en som jeg garanterer girkassene dine tåler;)

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den røyk på gamleveien til ulsnestangen fordømte drit. Da jeg dro på litt ved deg gikk den på ca 1bar, den er nå skrudd ned til ca 0,5 , men jeg syntes den drar skikkelig friskt selvom den bare ga 300hk og 400nm... 199nm allerede ved 2500

 

Ekke sikkert det blir skruing i dag. frua er IKKE fornøyd med tilstanden om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuxx.. nå har jeg akkurat vridd, bryti, slått, dytta og bannet for å få den sinnsykt tunge m46kassa i bilen, så den i det minste er flyttbar. Etter endt montering av kasse jekket jeg den litt opp bak og startet den opp for å sjekke at alle gir er intakt.. setter meg inn, putter inn 1`e gir og slipper kløsjen rolig ut.

Dyre lyder fra bakakslingen brer seg utover verkstedet. stopper bilen og bøyer meg ned for å se, og det stikker gud hjelpe meg en bolt ut gjennom baklokket på akslingen. Ekke så lett støtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han har vanlig åpen diff tipper jeg at akselen har vært med på kjøret før, da kan pinnen som holder planethjula løsne og gå ut og låse hele dritten... Skjedde det med gamle akselen min, men jeg bytta før det skjedde. Var skikkelig slarkete der.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår