Gå til innhold

shorty project

Ranger emnet


urquattro-island

Anbefalte innlegg

°burde holde den slik, originalt understell, bortsett fra bilstein rally dempere, spesial laget "propellershaft". Bilen har fullt bur, og har en standard 10vt motor, med turbo trykks ventil. Justerbar inne i cupeen, topppakningen röyk her forleden, eh litt mye booost:rockets

 

jeg har bestillt fullt EFI system 034Motorsport, og nye grenrör, ny turbo og litt attaatt. skal se hvor langt jeg kan dran för han takker for seg, har 2 stk ferdige 2,6ltr stroker motorer liggende, som skal benyttes etterhvert. Da blir det pulvær... :omfg

Den virker ikke i det hele tatt med kjtronic, det er bare "ikke no ikke no ikke no AAAllt..."

4Rings to rule them all!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres meget fornuftig ut med et nytt styringssystem! KE-jetronicen vil bare leke frem til 1.1BAR.

 

Men, er strokerkit'et beregnet for NA motorer? Etter hva jeg har skjønt 20V høyeffekts løsninger er det ikke ønskelig med borr til 2.6L kontra borr til 2.5, da veggene mellom sylindrene blir for tynne og kan gi litt problemer etterhvert som man ønsker å hente ut effekt.

 

Klart at KE-jet ikke er det aller gunstigste med tanke på respons, men en lett portejobb og en litt hurtigere turbolader samt skikkelig grenrør kan gjøre underverker på gamle 10V.

 

Velger forøvrig ikke å gi kommentar på om du er heldig eier av kortet quattro... :D

 

*med strokerkit mener jeg da at bunndelen har stroke for 2.5/2.6 og borr for maks volum...

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er til ett 20vt bygge. Ikke til en 10vt. ja ok det hadde vært gøy og fått noen tips om, hvordan jeg henter ut mest av 10vt motoren, om du har noen gode tips eyelid??. Fikk en haug med deler idag fra 034Motorsport. Turbo, grenrør, ECU, og litt attåt....:win

 

gleder meg som en unge til og begynne, he he.

skal legge noen bilder inn av delene...

4Rings to rule them all!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! 034 er absolutt det "greieste" stedet å hente seg 10VT trimdeler, alt man evt trenger finnes der.

 

Ankerpunktet er og blir toppen, så en real bearbeiding på denne kan være et MEGET godt utgangspunkt om du skal ut over de 240/280hk. Tror det er veldig greit å se seg ut et konkret effektmål før du starter, ift hva du vil hente ut.

 

For urquattro leste jeg at K26 motorene tjener inntil 400rpm tidligere spoolup med en portejobb. Så en portejobb og kulelagerturbo er GARANTERT noe som gjør motoren mer kjørbar, for videre effekter kan nok en tilnærming til gruppe 4 spec'ede ventiler hjelpe på i samsvar med en kurrant kam.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår